Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Formøter og fagmøte freeski

Det nærmer seg Skiforbundet sitt Skiting, samt freeski sitt fagmøte og formøter til dette. Påmelding og mer informasjon kan du lese mer om her!

Telenorlekene - glede, fellesskap og skigøy!

Geilo IL arrangerte Telenorlekene (alpin landsfinale 13-14 år) 11-14 april. For mange løpere var dette første renn utenfor egen krets. Minner for livet, nye venner, bankett og aktiv rekruttering i særklasse.

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

Livestreaming fra junior-VM

Det er klart for Junior VM i Italia og Norges Skiforbund Freeski har tatt ut seks utøvere. Se mesterskapet direkte.

Se junior-NM i opptak på SKI-TV

Norges Skiforbund Langrenn i samarbeid med Nybygda IL og Furnes Skiløperforening sendte junior-NM direkte på Ski-TV.no. Nå kan du se alle renn i opptak!

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Folkefest på MartinCrossen 2024

MartinCrossen 2024 ble en kjempeopplevelse for både utøvere, trenere og publikum. Skiglede og rekruttering på sitt beste da det ble satt nye rekorder på alle områder i flotte vær- og skiforhold med 1400 deltakere.

Vårmøte Akershus Skikrets

Akershus Skikrets arrangerer Vårmøte mandag 13. mai 2024 i skihallen SNØ på Lørenskog. Vinner av WC sammenlagt i langrenn denne sesongen, Harald Østberg Amundsen, vil være med på vårmøte og bl.a. dele ut premier til noen av våre svært lovende utøvere.

Fikk sin egen favorittløype i Nordmarka

Simen Hegstad Krüger (30) fikk sitt eget navnskilt i sin favorittløype i Nordmarka. Denne uka ble Hegstad Krüger fra Lyn Ski hedret på Skjærsjødammen foran cirka 100 fremmøte gjester

Bankett NM Trysil

05.-07. april runder vi nok en gang av årets NOR Freeski Cup-sesong med Norgesmesterskapene i Trysil. Lørdag kveld inviterer vi utøvere med familie, trenere og andre involverte til bankett med middag, underholdning og prisutdeling!

Masse skiaktivitet i Asker

Barnas skileker fant veien til Asker og Føyka stadion. Der fikk deltakerne oppleve masse skiglede sammen med andre ivrige skigåere.

Navneseremoni for Hegstad Krüger-løypa

Tirsdag 27. februar 2024 klokka 18.00, Skjærsjødammen i Nordmarka inviterer Lyn Ski til en åpen navneseremoni for å hedre Simen Hegstad Krüger ved å navngi den løypa som han har erklært er hans favorittløype i Nordmarka med hans etternavn

Lyst til å delta på Barneskirenn?

NRK søker barn og ungdommer med alle typer og nivåer av funksjonsnedsettelser - som ønsker en unik opplevelse. Du behøver ingen skibakgrunn, men du må ha lyst til å lære deg, eller bli flinkere, til å gå på langrennski, sittende eller stående.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Informasjon NOR Freeski Cupen 2023/2024!

Vi får en del henvendelser i forbindelse med venteliste til årets NOR Freeski Cup og under finner dere en forklaring på årets endringer, samt informasjon om resten av sesongen.

Uttak ungdoms-OL

Det er klart for ungdoms-OL i Sør-Korea, og Norges Skiforbund Freeski har tatt ut to utøvere.

Rekrutteringen til skisporten blomstrer

Det registreres masse skiaktivitet og skileik i ski-Norge etter «tidenes vinter» så langt denne sesongen. Barnas Mini-VM er et av flere flotte rekrutteringstiltak i vinter, og de er i full gang med den første av tre store turnérundene for vinteren.

Klubbguiden

Ønsker din klubb å samle all informasjon om hva dere har å tilby på ett sted? Da har vi verktøyet som dere trenger, kan enkelt tilpasses den enkelte klubb. Og helt gratis å bruke!

Klubbvert-vest

Klubbvert-vest kan være et fint tiltak for klubben for å inkludere flere og skape trygghet i hvem man kan spørre under klubbens aktiviteter og arrangementer.

Dagsamling Paralangrenn

Syns eller bevegelseshemming? Lyst å prøve om langrenn er tingen for deg? Erfaring er ikke nødvending, den får du her! Bli med på vår dagsamling søndag 21. januar 2024, på Nordåsen Skistadion, Maura

nif-epi04, 04