Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 13.09.2024 Til 15.09.2024 Arr. navn Alpin Kretssamling MRSK - SNØ-hallen 1 Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 21.09.2024 Til 22.09.2024 Arr. navn Ironman test U16, barmark U14 Arrangør Norges Skiforbund Gren Alpint Krets Live
Fra 27.09.2024 Til 29.09.2024 Arr. navn Alpin Kretssamling MRSK - SNØ-hallen 2 Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 09.11.2024 Til 10.11.2024 Arr. navn Alpinfestivalen 2024 Arrangør Ready Idrettsforeningen - Ski Gren Alpint Krets Oslo Skikrets Live

Viktige nye kurs i alpinanlegg

Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner holder kurs, møter og arrangerer studieturer og treff innenfor en rekke kategorier, flere ganger per år. Det er nye viktige kurs på programmet foran 2024-2025-sesongen.

Rapport fonna 1 til og med 4

Fire alpinsamlinger er gjennomført i mai og juni på Fonna. Mange deltakere også fra Agder og Rogalands nabokretser. Strålende sommervær, men også full vinter og en meter nysnø.

Alpintrening på Sommer-snø!

Mange klubber, skikretser, skigymnas, team og landslag trener i juni ved Galdhøpiggen Sommerskisenter. Breen er tettpakket av løyper og alpinister! Strålende vær, nattefrost, tidlig heis-start kl. 0600, og topp treningsforhold! Møre og Romsdal skikrets var blant lagene som trente på Juvass denne uken.

Kurskalender alpint

Interessert i alpint trenerkurs? Her finner du kursoversikt for 2024 og vinteren 2025.

Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04