Solan Gundersen Vinterleker hopp og kombinert

Her er info og opplegg i.f.m. Solan Gundersen vinterleker hopp og kombinert i Alvdal 23. - 26. februar.

Solan Gundersen Vinterleker 2017 – Buskerud Skikrets

Solan Gundersens vinterleker (SGV) arrangeres i Alvdal fra 23.-26. februar 2017. SGV er hovedrennet i hopp og kombinert for aldersklassene 12-14 år, dvs utøvere født i 2003-2005. SGV er årets happening for aldersklassen 12-14 år. Buskerud skikrets ønsker at så mange som mulig av våre hopp- og kombinertrekrutter deltar.

Buskerud skikrets stiller leder og trenere for våre utøvere ifm arrangementet. For program vises det til Alvdal IL sine hjemmesider: www.alvdalil.no

Lagleder Magne Kleven og trener Fredrik Berger kommer til å være tilstede for hjelp og støtte under treninger og konkurranser.

Innbydelsen er foreløpig ikke sendt ut, men erfaringsmessig er programmet slik:

Torsdag: Fri trening i Sandeggbakken på formiddagen. Offisiell trening for deltagerne i kombinert på ettermiddag/kveld (2 eller 3 hopp med startnummer). Offisiell åpning av lekene.

Fredag: Kombinert hopprenn. Offisiell trening (2 eller 3 hopp med startnummer) for de som kun deltar i hopp. Kombinert langrenn med start etter gundermetoden.

Lørdag: Spesielt hopprenn

Søndag: Laghopp. Kretslagskonkurranse der hvert lag består av en 12, 13 og 14-åring (gutt eller jente). Vi stiller med så mange lag vi kan – alle får hoppe!

I tillegg pleier det å være tilbud om foredrag med aktuelle tema og bankett. Vi kommer tilbake med mer informasjon om dette.

Vi oppfordrer alle til å stille i samtlige øvelser. Den enkelte deltager må selv melde seg på både hopp og kombinertøvelsene gjennom MinIdrett. Lagledere/ trenere sørger for påmelding til lagkonkurransen søndag. Skikretsen setter opp lagene og betaler startkontingenten for laghoppingen.

Innkvartering/forpleining

Buskerud skikrets har reservert 4 leiligheter a' 45 kvm. og 2 leiligheter a' 68 kvm i Nissegata på Savalen fra onsdag til søndag. De minste leilighetene har to soverom, hvorav ett med køyeseng (2 personer) og det andre med familiekøye (2-3 personer). Det er stor pågang på overnatting og overnattingsstedet har allerede venteliste for de som ikke har reservert. Vår reservasjon går ut medio Januar og vi må da si fra oss rom til overs for å unngå å måtte betale økonomiske forpliktelser. Vi må derfor ha en snarlig tilbakemelding om overnattingsbehov.

De største leilighetene (68kvm) er over to etasjer og har tre soverom. Ett soverom med dobbeltseng som kan splittes til enkeltsenger (2 pers), ett med køyesenger (2 pers) og ett med køyeseng og familiekøye (4-5 pers). Leilighetene er utstyrt for selvhushold. Mer info her: http://www.savalen.no/bo-reis/nissegata/

Savalen

Nissegata

ons-søn

Mat

Merknad

Leilighet 45kvm

2 soverom*

Kr.4850,-

Selv-hus

hold

Prisen inkluderer obligatorisk sluttvask.
Eget eller leiet lintøy.

Leilighet

68 kvm

3 soverom**

Kr.7080,-

"

Prisen inkluderer obligatorisk sluttvask. Eget eller leiet lintøy.

*Ett av soverommene har dobbeltseng. Det andre har såkalt familieseng med køye over. Dvs. at det kan bo 5 personer i leiligheten.

**Ett av soverommene har dobbeltseng, ett har 4 køyer og ett har 2 køyer.

Vi forsøker å organisere fellesmiddager tilpasset rennprogrammet for de som ønsker dette. Mer informasjon om dette vil bli sendt ut etterhvert.

Tilbakemelding

Vi er avhengig av rask og forpliktende tilbakemelding vedr overnattingsbehov. Send en mail til Magne senest mandag 20 januar.

Priser for leilighet er beregnet fra onsdag 22. – søndag 26. februar.

Vi trenger å vite:

• Ønsket leilighetstype, pri 1 og 2.
  • Navn på deg og dine med kontaktinformasjon (mobil/email)
  • Ankomstdato.
  • Hvem skal du dele den med?

Magne Kleven (magne.kleven@hotmail.com /95885221)

Kongsberg IF Hopp

PS. Dette blir min siste runde med SGV på noen år, fint om noen melder seg som lagleder neste år, opplæring vil bli gitt.

Gepa