Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Formøter og fagmøte freeski

Det nærmer seg Skiforbundet sitt Skiting, samt freeski sitt fagmøte og formøter til dette. Påmelding og mer informasjon kan du lese mer om her!

Satser stort på ny terrengpark i Trysil

– Dette er kjempegode nyheter. Den nye terrengparken i Trysil kan bli «Holmenkollens freeski-anlegg», forteller sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

Kongepokal til Schjerve

Med en score på 185,7 poeng i bigair ble det NM-gull til Sebastian Schjerve (24) fra Namsos IL. Etter dagens seier fikk han tildelt kongepokalen for sine prestasjoner under helgas freeski-NM i Trysil.

Livestreaming fra junior-VM

Det er klart for Junior VM i Italia og Norges Skiforbund Freeski har tatt ut seks utøvere. Se mesterskapet direkte.

Klart for World Cup

Norges Skiforbund Freeski sender sju utøvere til denne ukes World Cup-renn i bigair og slopestyle i franske Tignes.

Bankett NM Trysil

05.-07. april runder vi nok en gang av årets NOR Freeski Cup-sesong med Norgesmesterskapene i Trysil. Lørdag kveld inviterer vi utøvere med familie, trenere og andre involverte til bankett med middag, underholdning og prisutdeling!

Nytt helårsanlegg i Marikollen

Fem millioner kroner er tildelt helårsanlegg i Marikollen fra Sparebankstiftelsen DNB. Det nye anlegget kan brukes gjennom hele året og er viktig for snøbrett- og freeskikjørere i Norge.

Informasjon NOR Freeski Cupen 2023/2024!

Vi får en del henvendelser i forbindelse med venteliste til årets NOR Freeski Cup og under finner dere en forklaring på årets endringer, samt informasjon om resten av sesongen.

Rett fra X Games-gull til World Cup

De norske freeskikjørerne reiser rett fra X Games til Mammoth Mountain for ny World Cup i slopestyle. Birk Ruud vant slopestyle i Aspen og er klar for ny konkurranse denne uken.

Seier i X Games

Birk Ruud tok sitt første X Games-gull i slopestyle under lørdagens slopestyle i Aspen.

Klart for X Games i Aspen

Freeski har med fire utøvere til årets X Games i Aspen. Birk Ruud, Sandra Eie, Ferdinand Dahl og Sebastian Schjerve representerer Norge.

Uttak ungdoms-OL

Det er klart for ungdoms-OL i Sør-Korea, og Norges Skiforbund Freeski har tatt ut to utøvere.

Mange nominerte ski-utøvere

Utøvere fra langrenn, alpint, hopp kombinert, freeski i tillegg til para er nominert foran årets Idrettsgalla i Trondheim lørdag 6. januar.

nif-epi04, 04