Norske utøvere på flere kontinenter

Etter at Johann André Forfang hoppet inn en ekstra kvoteplass til verdenscupen, er vi igjen 7 menn, mens kvinnene reiser øst og COC gutta får besøk av noen juniorer.

Johann André Forfang presterte godt i helgen, og det virker som at ting har løsnet for gutten fra Tromsø. Han er tilbake på WC laget og får prøve seg mot en nybakt hoppukevinner på "hjemmebane" i Wisla, Polen.

Maren Lundby og de andre jentene er tilbake i aksjon etter en liten pause i programmet. Uten helt å nå potensialet i Oberstdorf, setter de nå kursen øst til Sapporo i Japan. Der venter nye utfordringer med Sara Takanashi i superform på hjemmebane. Det er en utfordring Maren gleder seg til å bryne seg på.

- COC laget velger å sette inn noen juniorer som har vist god hopping den siste tiden fremfor et par mer etablerte karer som vi mener har best utbytte av å trene frem mot NM Granåsen og siste halvdel av sesongen. Det er også en av få sjanser for juniorene til å skaffe seg internasjonal erfaring i forkant av jr.vm. Både Søberg og Aune har vist høyt potensiale den siste tiden og vi har sett at disse to kan kjempe helt i toppen på dager hvor de presterer normalt eller bedre. Så blir det spennende å se hva "COC-ferskingen" Sandell og juniorgutta kan få til. Det rapporteres om solide enkelthopp fra helgens norgescup i Midtstuen. Vi ser frem mot å ha med en offensiv og ung gjeng som ikke har noenting å forsvare, sier landslagstrener for COC-laget, Thomas Lobben.

Disse stiller for Norge:
Wisla