Gode prosjekter får rekrutteringsmidler

Alt om Skitinget og fagmøter 2024

Velkommen til Skitinget og fagmøter i Bodø 6-9. juni. Skitinget 2024s nettside oppdateres med program av alle møter, dokumenter og øvrig praktisk info.

Pinsesamling hopp Evje og Sandrip

Hoppkomiteen i samarbeid med Otra IL inviterer til nok en samling med fokus på hopping og andre ulike aktiviteter 18-20 mai. Det blir også kretsdommerkurs lørdag 18. mai med praksis på renn 19. mai.

Samordnet rapportering 2024

Vi har samlet en del nyttig informasjon som kan være til hjelp i arbeidet rundt samordnet rapportering (medlemsregistrering) i KlubbAdmin for våre skiklubber. Fristen for NSFs klubber er 30. april. Det er webinar for alle idrettslag 10. april kl. 20:00 hvor det er en gjennomgang.

Seiersbilde i Vikersund 2024

2023/24 sesongens siste laguttak

Etter to uker på hjemmebane med RawAir Turneringen, vender hopperne skituppene mot Slovenia og sesongavslutning i Planica. Herrene skal delta i to individuelle renn og en lagkonkurranse i skiflyvningsbakken, damene får ett renn i normalbakken.

Norgesmestere fra stor bakke på Lillehammer

Tirsdag 19. mars ble NM i stor bakke arrangert på Lillehammer, Eirin Maria Kvandal avslutter med det sesongen sin med NM-gull og Johann Forfang får en siste boost før sesongavslutningen i Planica kommende helg.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Seier i lagkonkurranse, Lahti 2024

Laguttak til RawAir 2024

Det er klart for sesongens høydepunkt, RawAir 2024. Norge stiller med 16 utøvere på dame- og herresiden til åpningen fredag 8. mars.

9 hoppere til World Cup i Lahti

World Cup i hopp for damer og herrer er samlet i Lahti, det skal gjennomføres tre individuelle renn og en lagkonkurranse for herrer. Norge stiller med 9 utøvere til start.

Solan Gundersen Vinterleker

Alvdal IL ønsker velkommen til Sandegga og Solan Gundersen Vinterleker for alle 12-14 åringer. Hopping fredag utgår pga. utfordringer med vær og vind.

Klart for junior-VM i Planica

Fra 5.-11. februar er det klart for junior-VM i nordiske grener i slovenske Planica. Følg mesterskapet direkte på FIS TV. Her kommer også oppsummeringssaker gjennom uka.

Chamonix 1924: 100 år siden Norge viste verden vinterveien

Torsdag 25. januar 2024, for nøyaktig 100 år siden, ble vinter-OL født. Stedet var Chamonix i Frankrike og anledningen var at Paris også skulle arrangere sommer-OL samme år. Her får du historien delvis fortalt gjennom skihistoriker Thor Gotaas.

NC Notodden med SuperTeam

Heddal IL ønsker velkommen til NC Hopp i Tveitanbakken på Notodden lørdag 27. og søndag 28. januar. Lørdag blir det også SuperTeam konkurranse.

Lindvik med VM gull på hjemmebane

Laguttak for skiflyvnings VM i Kulm

25. - 28. januar skal det igjen deles ut medaljer i skiflyvnings VM, denne gangen i Kulm Bad-Mitterndorf. Marius Lindvik er regjerende mester fra forrige mesterskap i Vikersynd 2022.

Sølv i Ungdoms-OL!

Gratulerer til Oddvar Gunnerød, Istad IL, Mats Strandbråten, Kjersti Græsli og Ingvild Midtskogen på det norske laget, med Sølv i Mix-Laghopp under Ungdoms-OL i Gangwon, Sør-Korea!

NM JR og NC Sprova UTSATT 1 uke

Sprova IL ønsker velkommen til NM junior normal bakke og lag, samt NorgesCup Hopp 19.-21. januar. Arrangementet er utsatt en uka (fra opprinnelig dato 12-14. jan).

RC B K_60_gutter

Fantastisk helg i Midtstuen

Det ble en helt fantastisk helg i Midtstubakken i Oslo under RC-cup i hopp i helga. Det var kaldt, men det så ikke ut som det la en demper på stemningen i bakken som inneholdt hopprenn med storskjerm fra Hoppuka i tillegg.

Disse vant priser på Idrettsgallaen 2024

Maren Lundby ble stemt frem av det norske folk som årets navn, Jesper Saltvik Pedersen stakk av med årets mannlige parautøver og årets hederspris gikk til Cato Zahl Pedersen

RC og NC i Oslo på nyåret

Kollenhopp ønsker velkommen til RC og NC i hopp og kombinert første helga i januar. Se oppdatert informasjon ang. Superlag-konkurransen på lørdag for RC. Se også lenke til tips ift. rensemetoder av ski ift. fluor.

Mange nominerte ski-utøvere

Utøvere fra langrenn, alpint, hopp kombinert, freeski i tillegg til para er nominert foran årets Idrettsgalla i Trondheim lørdag 6. januar.