Hederspris til Ivar Stuan

Ivar Stuan har vært en del av norsk kombinertsport i årtier. Under søndagens FIS-galla i Trondheim ble Kombinertlandslagets sportssjef æret med Kai Arne Ringen Trophy.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Aleksander Skoglund vant COC sammenlagt

Aleksander Skoglund har hatt en flott sesong på COC-nivå. I helgen sikret han både sammenlagtseier og norsk kvoteplass i World Cup i starten av 2024/25-sesongen.

Oppsummering av Junior-VM

Her finner du en oppsummering av hvordan det har gått for det norske kombinertlaget som konkurrerer i Planica

Klart for junior-VM i Planica

Fra 5.-11. februar er det klart for junior-VM i nordiske grener i slovenske Planica. Følg mesterskapet direkte på FIS TV. Her kommer også oppsummeringssaker gjennom uka.

Kombinert-Norge nådde milepæl

Jarl Magnus Riiber herjet i Seefeld i helgen. Nå har Norge tatt hele 200. individuelle kombinertseirer på herresiden i World Cup-sammenheng.

Chamonix 1924: 100 år siden Norge viste verden vinterveien

Torsdag 25. januar 2024, for nøyaktig 100 år siden, ble vinter-OL født. Stedet var Chamonix i Frankrike og anledningen var at Paris også skulle arrangere sommer-OL samme år. Her får du historien delvis fortalt gjennom skihistoriker Thor Gotaas.

Banker på døra til World Cup

Det er duket for kontinentalcuphelg i Klingenthal. Norske løpere kjemper om kvoteplass i World Cup, og flere av dem er med i kampen om å få gå på øverste nivå framover.

Storkoste seg i Harrachov

Norske kombinerttalenter tar med seg mye god læring, motivasjon og erfaringer etter en vellykket FIS Youth Cup-helg i Tsjekkia.

Oftebro tilbake etter fallet i Ramsau

Jens Lurås Oftebro er tilbake fra hoderystelsen etter fallet i Østerrike før jul. Nå gleder Kombinertlandslaget seg til å komme i gang med konkurranser i det nye året.

Mange nominerte ski-utøvere

Utøvere fra langrenn, alpint, hopp kombinert, freeski i tillegg til para er nominert foran årets Idrettsgalla i Trondheim lørdag 6. januar.