Pallplass for Ingeborg Skei Mjømen

Juniorene avslutter norgescup sesongen på Skeikampen samtidig som NM del 2 foregår på Lillehammer. Flere gode nord-Trønderske prestasjoner på dagens konkurranser!

T-A sprinten

Den tradisjonelle T-A sprinten ble gjennomført i flott vintervær på Henningvola søndag 17. mars. Gratulerer med et flott gjennomført arrangement!

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

God start på junior NM

Juniorene er i helga på Nybugda for å delta på junior NM. Flott innsats og gode resultater på helgens første konkurranse

Nominerte til ildsjelpriser i hopp

På vegne av Nord Trøndelag Skikrets hopp/kombinert har vi gleden av å nominere to ildsjeler til den nasjonale kåringen av årets hoppsjel, som skjer i Vikersund, under finalen Raw Air i Vikersund 15. - 17. mars 2024. NTS har nominert Lars Øyvind Moen, som årets frivillig og Jan Skevik som årets ildsjel.

Barnas mini-VM

Full fart og god stemning når Lierne IL arrangerte sesongens første Barnas mini-VM i Nord-Trøndelag!

Barnas mini-VM 2024

Det er klart for en ny sesong med Barnas Mini-VM! Her blir det nye arrangementer rundt om i skikretsen med lek, skiglede og VM-stemning for barna.

Sosialt treffpunkt 13-16 år lørdag under Midt-Norsk Mesterskap

Nord-Trøndelag skikrets v/langrennskomiteen ønsker å invitere utøverne fra NTS (13-16 år) etter lørdagens renn på Midt-Norsk mesterskap til et sosialt treff med pizza og frukt. Møtested blir skiskytterklubbhuset på Steinkjer skistadion fra kl. 1430. Påmeldingsfrist 8. februar.

NTE-cup III inngår i Midt-Norsk mesterskap 10. februar

NTE-cup III (13-16 år) skulle vært arrangert 3. februar på Spillum. Rennet ble flyttet til Lierne, men senere avlyst! Langrennskomiteen har besluttet at NTE-Cup III inngår i Midt-Norsk Mesterskap 10. februar og rennet går i friteknikk.

Trøndersk Skilaugs skistipend

Trøndersk Skilaug har opprettet en stipendordning for å stimulere til en ytterligere videreutvikling av trøndersk skisport innenfor de nordiske skidisipliner.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Turrennet Isbolrennet lørdag 3. februar

Arrangørene melder mandag at de har stor tro på at de skal klare å få arrangert Isbolrennet lørdag 3. februar som terminfestet. Det meldes en del nedbør utover i uka, samt kaldere værtype på natt slik at nedbøren kommer forhåpentligvis som snø.

Spillumsrennet og NTE-cup III flyttet til Lierne

Arrangøren Spillum IL har flyttet sitt Spillumsrenn og NTE-cup III i langrenn lørdag 3. februar til Lierne pga lite snø på Spillum. Påmelding via iSonen og påmeldingsfristen er satt til 1. februar.

KM-stafetten vel gjennomført av Leksvik IL

Søndag ble KM-stafett arrangert av Leksvik IL som på grunn av lite snø i Leksvik måtte flytte, og arrangerte årets KM-stafett på "bortearena" på Inderøy.  Arrangøren gjennomførte et utmerket KM. Skikretsen gratulerer arrangøren, medhjelpere utøvere og støtteapparat for et flott KM-arrangement. Resultater.

Hårskallen rando

Vinne skilag arrangerte søndag 28. januar en vellykket randoneekonkurranse på Hårskallen

KM-stafett 28. januar flyttes til Inderøya

Arrangementet flyttes til Petter Northug stadion, Inderøy. Etter befaring i anlegget i Leksvik fredag kveld, samt vurdering av værprognosene fram til søndag, har arrangøren Leksvik IL og TD i samråd besluttet å flytte arrangementet til Inderøya.

KM klassisk på Inderøy 27. januar

Lørdag arrangeres KM-klassisk på Inderøy som planlagt. Rennet inngår i NTE-cup 13-16 år. Arrangøren har lagt ut startlister og smøretips for lørdagens renn. Skikretsen ønsker alle involverte lykke til med arrangementet.

Hoppdommerkurs

Hopp/Kombinertkomiteen ved dommerlauget inviterer til hoppdommerkurs i Levanger 1. februar.

Karl Haugen Kleppa nummer 2 i søndagens NC-renn i Sprova

Sprovahopperen Karl Haugen Kleppa avsluttet søndag hopphelga med en fin 2. plass i Norges-Cup klasse A.  Resultater fra søndagens renn. Skikretsen gratulerer arrangøren Sprova IL med et vel gjennomført NM-junior og Norges-cup renn.

Resultater fra lørdagens hopprenn i Sprova

Leonard Taubert, Namsos IL hopp leverte en god hoppkonkurranse, og det ble en delt 2 plass i NC-rennet klasse A. Nord-Trøndelag ble nummer 6 i dagens NM-laghopp for junior. Hopphelga forsetter søndag med nytt NC-renn.

NM-bronse til Karl Haugen Kleppa

Fredag kveld hoppet Karl Haugen Kleppa, Sprova IL to gode hopp, og tok bronsemedalje under NM-junior på hjemmebane i Steinfjellbakken i Sprova. Skikretsen gratulerer Karl med pallplassen og ønsker Karl og resten av de nordtrønderske hopperne lykke til med resten av hopphelga i Steinfjellet.

Kvamsrennet 20. januar 2024 avlyst!

Rennledelsen i samråd med skikretsen har dessverre besluttet å avlyse lørdagens Kvamsrenn i langrenn pga kuldeprognoser for lørdagen. Arrangøren har fulgt utvikling av temperatur ila fredagen, og det har blitt kaldere utover dagen. Det meldes kaldere vær på lørdag.

Kvamsrennet - 2-mannsstafett lørdag 20. januar

Kvam IL har tatt utfordringen på kort varsel, og inviterer til 2-mannsstafett i Lysløypa i Kvam lørdag 20. januar med start kl. 1200. De melder om fine forhold. Påmelding via iSonen og påmeldingsfrist er satt til fredag 19. januar kl. 1900.

Resultater fra KM-langrenn i Blommen

Leksdal IL gjennomførte lørdag 13. januar et godt KM-arrangement på "bortebane" i Blommen skisenter". Mildvær og regn de siste dager medførte at arrangementet måtte flyttes fra Leksdal skistadion til Blommen skisenter. En veldreven arrangør som gjennomførte arrangementet på en utmerket måte. Skikretsen gratulerer arrangør, utøvere og støtteapparat for vel gjennomført.

KM langrenn flyttes til Blommen skisenter

Arrangøren og rennjury har besluttet å flytte KM og Leksdalsrennet 13. januar fra Leksdal skistadion til Stiklestad og Blommen skisenter. Endring av distanser for junior og senior. Rennsart kl. 1200.

NM-jr.hopp og NC-hopp i Sprova utsatt til 19.-21. januar

Arrangøren Sprova IL i samråd med NSF har i dag besluttet å utsette NM-junior og NC-hopp i Sprova en uke. Arrangementet var terminfestet i dagene 12.-14. januar. Ny dato er dagene 19.-21. januar. Påmeldingsfristen er også utsatt en uke.

Grongrennet i alpint utsatt til 21. januar

Grongrennet i alpint 14. januar må dessverre utsettes en uke på grunn vær og føre. De siste dagers nedbør og vind har bidratt til at forholdene ikke er optimale. Ny dato blir 21. januar.

Snåsastafetten utsettes til 7. april

De siste dagers mildvær og regn har tæret på snøen på Bjørgan skistadion, gjør at Snåsastafetten søndag 14. januar utsettes og blir satt opp på nytt 7. april.

KM langrenn i Leksdal

Arrangøren Leksdal IL melder at KM og Leksdalsrennet fortsatt tenkes gjennomført som terminfestet i Leksdal 13. januar. Reservearena er Blommen Skisenter, Stiklestad. Arrangøren vil ta endelig beslutning om evt. flytting til Blommen skisenter torsdagskveld den 11. januar. Minner samtidig om påmeldingsfristen som er 10. januar.

Hårskallen Rando

Vinne Skilag inviterer til randonee konkurranse på Skalstuggu søndag 28. januar

Skognrennet 2024

Flotte forhold og god innsats under årets første hopp- og kombinertrenn i Torsbustaden!

Kretsrenn i hopp, kombinert og langrenn

Førstkommende helg 6.-7. januar arrangeres det kretsrenn i langrenn på Botnan og i Vinne, mens det arrangeres hopp kombinert i Skogn 7. januar. Informasjon og påmeldingslinker ligger iSonen/Terminlisten

Mange nominerte ski-utøvere

Utøvere fra langrenn, alpint, hopp kombinert, freeski i tillegg til para er nominert foran årets Idrettsgalla i Trondheim lørdag 6. januar.

Inspirasjonskveld for trenere i barneidretten

I forbindelse med Idrettsgallaen i Trondheim ønsker Norsk Tipping og særforbund å hedre deg som trener i barneidretten ved å invitere til inspirasjonskveld fredag 5. januar på Scandic Lerkendal.