Smøresuksess på Sognsvann

Smøretrailerne til det norske langrennslandslaget var denne helgen plassert på Sognsvann for å smøre skiene til de som skulle ut på ski i marka. Der fikk hele 550 personer smurt skiene sine før de gikk ut i marka for helgens skitur.

Det norske langrennslandslaget har de siste ukene konkurrert i USA og Canada i World Cup. Derfor plasserte Norges Skiforbund ut langrennslandslaget sine smøretrailerne på Sognsvann for at skiglade mennesker kunne oppleve å gå med ski smurt av proffe skismørere. Dermed kunne skiglade nordmenn få skiene sine smurt av smørere som til daglig smører skiene til proffe skiløpere. Norges Skiforbund ønsket å gi Oslos befolkning en litt bedre skiopplevelse i det som var ekstremt gode forhold innover i marka.

Traileren sto parkert rett ved T-banestasjonen på Sognsvann både lørdag og søndag fra 08:00-14:00. Den var derfor lett tilgjengelig for alle som ønsket en fin opplevelse på ski. Ivrige skiløpere kunne også få tips og triks om hvordan de behandler skiene sine best mulig. Det var mange fornøyde mosjonister som meldte om fantastiske ski da de kom tilbake fra skiturene sine.

I tillegg til de som var innom for å få skiene sine smurte var det mange ivrige mosjonister innom for å ta en kopp kaffe og få tips fra proffesjonelle skismørere om hva man burde smøre med og hvordan man skal behandle skiene sine best mulig.

nif-epi04, 04