Freidig Alpin starter opp paratilbud

Freidig Alpin starter opp paratilbud for unge og voksne med funksjonsnedsettelse fra neste sesong sammen med ressursperson Terje Holm. Dette blir et viktig tilbud for å skape et miljø for para alpint i skikretsen.

Idrettsfest på Lillehammer: NM-veka, Norgesleker og SKI NM

I mars inviterer Norges idrettsforbund, Norges Skiforbund og Olympiaparken til idrettsfest på Lillehammer. Hele tre arrangementer går av stabelen samtidig, og bredden i norsk idrett og idrettsglede for alle skal vises fram gjennom NM-veka, Norgesleker og SKI NM.

Skiglede og rekruttering i Holtålen

De siste tre skisesongene har Haltdalen IL, Ålen IL og Hessdalen IL restartet tradisjonsrike skirenn (etter mange års pause) med Haltdalsrennet, Ålbyggsprinten og nå sist Vintergaloppen Hessdalen. Utrolig artig!

VM-stemning på Utleira-crossen

For en dag det ble med Utleira-crossen i Granåsen lørdag! Her var det utfordringer for alle i crossløyper med "alpinstart" og artige utfordringer på veien ned til stadion, og ekte skiglede med VM-stemning i løypene for de 150 deltakerne.

Gråkallen Rando - en artig lokal konkurranse

Trondheim Randoneeklubb arrangerte Gråkallen Rando onsdag kveld - en råtøff konkurranse nært byen av Trondheim. Her konkurrerte både erfarne og nybegynnere sammen i en artig konkurranseløype rundt fjelltoppen Gråkallen.

Flott parasamling i Granåsen

Det ble en fantastisk dag i Granåsen lørdag med parasamling i langrenn for syns- og bevegelseshemmede. Her fikk deltakerne testet både ferdigheter og utstyr for best mulig skiopplevelser, mestring og utvikling.

Fart og show på Ramsjøcrossen

For en kveld det ble med fart og høy showfaktor da Skaun IL arrangerte Ramsjøcrossen onsdag kveld. Her var det skikkelig trøkk på stadion med lys og musikk, og artig crossløype og sprintrenn som ga tette dueller i løypa og en flott kveld for alle på Ramsjøen Arena.

Utstyrsordningen 2023

NB!! Søknadsfrist 6. mars. Utstyrsordningen er nå åpen for søknader og vi oppfordrer alle som har kjøpt støtteberettiget utstyr i 2023 til å nytte anledningen til å få dekket noe av kostnaden.

Barnas mini-VM 2023-2024

Det er klart for en ny sesong med Barnas Mini-VM! Her blir det nye arrangementer rundt om i skikretsen og ski-Norge med lek, skiglede og VM-stemning for barna.

Opptak webinar rekruttering

Her er opptak av rekrutteringswebinaret under ledelse av skiklubbutviklerne Marianne Myklebust og Ingunn Fossmellem. Her får dere se en presentasjon av ulike konsepter og tiltak for å bygge klubbmiljø, samt styrke klubbens tiltak for å rekruttere inn nye barn og familier til klubben.

Mange nominerte ski-utøvere

Utøvere fra langrenn, alpint, hopp kombinert, freeski i tillegg til para er nominert foran årets Idrettsgalla i Trondheim lørdag 6. januar.

Inspirasjonskveld for trenere i barneidretten

I forbindelse med Idrettsgallaen i Trondheim ønsker Norsk Tipping og særforbund å hedre deg som trener i barneidretten ved å invitere til inspirasjonskveld fredag 5. januar på Scandic Lerkendal.