Kaspar Kindem

Vår Energi styrker samarbeidet med Alpinlandslaget Team Telenor

Vår Energi utvider sponsorsamarbeidet med Norges Skiforbund Alpint (NSFA). Avtalen inkluderer også økt økonomisk støtte til den enkelte utøver gjennom individuelle samarbeidsavtaler.

Avtalen omfatter logo-eksponering på hodeplagg, som hjelmer og caps, og inkluderer både kvinnelige, mannlige og para-utøvere. Gjennom å støtte hele laget gis alle utøverne en mulighet til å være en del av et lagdekkende sponsorsamarbeid kombinert med individuelle avtaler. Målet er å bidra til å videreutvikle utøvernes sportslige karriere.

– Vi er stolte over å utvide vårt samarbeid med Alpinlandslaget Team Telenor, som konkurrerer helt i verdenstoppen, sier Andreas Wulff, direktør for politikk og samfunnskontakt i Vår Energi.

– Vår Energi er et av verdens raskest voksende olje og gasselskap og deler mange av de samme verdiene som alpinlandslaget. Lagånd, samarbeid og entreprenørskap står sterkt hos begge og er et viktig grunnlag for å prestere på høyeste nivå. Ved å støtte både forbundet og utøverne individuelt, vil vi bidra til å utvikle norsk alpinsport og å gi utøverne de ressursene de trenger for å lykkes. Vårt overordnede mål er å skape vekst og verdi — også for utøverne og for norsk alpinsport generelt, sier Wulff.

Vår Energi er fra før offisiell NSFA partner. Ved å inkludere kommersielle avtaler knyttet til hodeplagg utvides det strategiske samarbeidet som partene inngikk i 2023. Samarbeidet har siden 2023 også omfattet eksponering på drikkeflasker – med de fleste utøverne, noe som gir økt synlighet for merkevaren.

– Den utvidede avtalen med Vår Energi er veldig bra, og det betyr mye for oss at Vår Energi velger å satse på oss. Det er topp å ha en partner som stiller seg bak utviklingen av laget på alle nivåer» sier Alexander Steen Olsen om den utvidede avtalen.
Claus Ryste, sportssjef i Norges Skiforbund Alpint, legger til:

– Den utvidede støtten fra Vår Energi er av stor betydning for oss. Det gir våre utøvere økte muligheter til å fokusere på trening og konkurranse, og det styrker hele miljøet rundt norsk alpinsport. Vi setter stor pris på deres engasjement og ser frem til et fortsatt fruktbart samarbeid.

NIF-EPI01, 01