Vellykket Skisamling i Myrkdalen

Totalt 222 deltakere fra 35 ulike klubber deltok på Myrkdalsfart 2024. Med deltakere fra både inn- og utland, inkludert Sverige og Tyskland, samt strålende sol og optimale forhold, var alt lagt til rette for en fantastisk helg i Myrkdalen.

Voss Alpint, Norges Skiforbund og Myrkdalen Fjellandsby hadde gleden av å invitere til Myrkdalsfart tidligere i mai. Her var det lagt opp til tre dager med fartstrening i totalt 11 løyper med forskjellige element. Løypene bestod av løyper i flere disipliner, med hopp, element med bølgefelt, samt element med speed skiing.

– Samlingen har vært en stor suksess. Strålende sol, totalt 11 løyper med forskjellige element. Fantastisk innsats av trenere og hjelpere som gjorde en glimrende jobb med gjennomføringen av samlingen, sier Knut Kettermann fra Voss Alpint

Totalt deltok 222 deltakere i gruppen U-12 til U-16 og junior på samlingen som ble en kjempesuksess med fantastisk innsats fra både deltakere, trenere og hjelpere.

– Når det gjelder klubbdeltakelse var det veldig god geografisk spredning. Fra Narvik i Nord, til Arendal i Sør, Bergen i vest og Oslo i Øst. Største kontingent utgjorde Oslo klubbene - Lommedalen, Heming, Ready, Bærum og Stabæk med flere. Vi hadde også en liten kontingent med en familie fra Östersund i Sverige og en familie fra Garmisch-Partenkirchen i Tyskland, forteller Kettermann."

– Fantastiske dager i Myrkdalen, med over 200 utøvere, sier Stefan Johnsen Havnelid, ansvarlig for ettervekst og rekruttering i Norges Skiforbund.

– Vi var heldig med været og arrangøren la til rette for god aktivitet. Bidraget fra alle klubbtrenere og foreldre skapte rammen for masse variasjon i skikjøringen. Det er bare å berømme jobben som gjøres ute i ski-Norge, forteller Havnelid.