Hopp til innhold

Meny

Renninnbydelse

 

På vegne av Norges Skiforbund ønsker Vind IL velkommen til Equinor Norgescup for senior på Vind skiarena på Gjøvik, fredag 28. januar til søndag 30. januar 2022.

Vind IL er arrangør av NM i langrenn, del 1, i 2023, og dette vil være vår generalprøve på dette arrangementet.

NC på Vind blir TV-sendt på NRK.

Det kan bli endringer som følge av nasjonale eller lokale smittevernregler.

18.01.22: Med bakgrunn i nasjonale smittevernregler og NSF sin koronaveileder vil det ikke være tilgang på innearealer under arrangementet med unntak av teknisk område og toaletter. 

Rennprogram:

Fredag 28. januar: 

11.00: 15 km K menn 14.00: 10 km K kvinner

Lørdag 29. januar: 

OBS endret distanse:Kvinner 15 km fellesstart fri (4 x 3,75 km) , Menn  22,5 km fellesstart fri (6 x 3,75 km)

11.20: 22,5 km F menn, mass, stadion

14.00: 15 km kvinner, mass, stadion

Søndag 30. januar: 

09.00: Sprint prologer F kvinner og menn

10.30: kombinert 5,2 km (4 X 1,3 km) kvinner, stadion

11.20: Sprint finaler  kvinner, stadion

11.50: Sprint finaler menn, stadion

Evt. stakefrie soner for klassiskløp merkes.

Offisielle treningstider:

Se rennprogram på NC hjemmeside.

Organisasjons-ledere

Tor Ole Karlsen

Kjetil Sangnes

900 20 314


915 13 222

torolek1@outlook.com

 

kjetil@sangnestrevare.no

Leder skigruppa

Pernilla Egedius

954 62 462

Pernilla.egedius@gjovik.kommune.no

Rennleder

Ole Henrik Evensen

482 88 964

ohevensen@gmail.com

Ass. rennleder

Øystein Schjellerud

908 25 352

oistein.schjellerud@gmail.com

Rennsekretær

Monica Kristiansen

918 37 100

monicakr@online.no

Løypesjef

Knut Arild Bakke

971 11 997

knut.arild.bakke@110-innlandet.no

Stadionsjef

Terje Engdal

900 17 376

terje.engdal@solarnorge.no

Serviceområde

Roger Bents Øverli

977 75 139

drift@vindil.no

Presse/info

Annika Birkelund

918 28 867

annika.birkelund@gjovik.kommune.no

TD

Trond Iversen

 

 

Ass. TD

Fritjof Rannem

 

 

Rennkontor:

Rennkontoret er i 2.etg. på Vind IL sin klubbhytte. Det har følgende åpningstider:

Onsdag 26. januar: kl. 12.00-20.00

Torsdag 27. januar: kl. 11.00-20.00

Fredag 28. januar: kl. 09.00-16.00

Lørdag 29. januar: 09.00-15.45

Søndag 30. november: 07.00-14.30

Rennsekretær: Monica Kristiansen, tlf. 918 37 100 epost: monicakr@online.no

Lagledermøte:

Lagledermøte avholdes på Teams torsdag 27.1 kl. 18.00.

Påmelding:

Alle løperne må ha underskrevet FIS Athletes Declaration og ha gyldig forsikring/skilisens. Påmeldingen skjer iMinIdrett

Frist for påmelding er 24.januar.

Ingen etteranmelding etter denne fristen.

Påmeldingslister og startlister:

Liste over påmeldte løpere publiseres på rennets hjemmeside etter påmeldingsfristens utløp. Korrigeringer må snarest meldes til nærmere publisert mailadresse.

Startlister publiseres samme sted etter trekking.

Løyper:

Løypekart, løypeprofiler og arenakart ligger på rennets hjemmeside.

OBS: Løypene stenges til nærmere bestemte tidspunkt torsdag, fredag og lørdag kveld for løypepreparering . Se hjemmeside. 

Tidtaking:

Det skal benyttes Emit tidtakerbrikke. Alle løpere skal ha egen brikke. Det er mulig å låne brikke mot et gebyr på kr. 100,- pr. dag. Brikke kan hentes på rennkontoret.

 

Ikke innleverte leiebrikker faktureres med kostpris.

Brikkeleie etterfaktureres klubbene.

I tillegg får hver løper utlevert en lånebrikke sammen med startnummeret. 

Brikketest utføres ved inngang til start. Defekt brikke blir erstattet med leiebrikke fra arrangør.

Startnummer:

Startnummer hentes av hver enkelt løper ute ved inngangen til GOBB arene hver dag. 

Ikke tilbakelevert startnummer faktureres utøvers klubb med kr. 500,- pr. startnummer.

Resultatlister:

Legges ut på arrangementets hjemmeside og er tilgjengelig på EQ-timing.

Premiering/premieutdeling:

Alle løpere får en deltakerpremie. Denne kan hentes i tilknytning til premieseremonier hver dag.

1.-6. plass premieres i egen premieseremoni på eget område på arenaen. Premieseremonien for de 6 beste i hver klasse vil foregå en halv time etter avsluttet klasse.  

NB: Personlig oppmøte på podiet for å motta premie (ref. NSF).

Dopingkontroll

Deltakere i Equinor Norgescup kan bli uttatt til dopingkontroll.

Jury:

Juryen består av TD, ass. TD og rennleder.

Evt. protester leveres skriftlig på eget skjema til rennsekretær innen protestfristens utløp, mot et gebyr på kr. 250,-.

Smøreboder/smøreplasser:

Boder av 15 m2   i oppvarmet hall. Tilgang til 2 x 16A kurser.  + 1 parkeringsplass på dagtid i nærheten av smøreområdet. Pris pr bod 6500,- kr

Oppstillingsplass til smørevogn + 1 parkering ved vogn på dagtid. 6 x 6 meter. Tilgang til 2 x 16A kurser. Pris 4000,- pr. vogn.

Frist for bestilling er pr. 18.1 utgått. Ved behov kontakt vind@vindil.no.

Parkering:

Parkering koster kr. 100,- pr. dag, fredag til søndag, som betales med Vipps til 33135, Vind parkering.  

 

Parkering foregår på oppmerkede arealer i tilknytning til Vind idrettspark. Se arenakart på hjemmesida.

Garderober og toaletter:

Pga. smittevern er det ikke tilgang på garderober under arrangementet. Det er flere toaletter både på Vindhytta og i GOBB arena.  

Kafe/kiosk:

Pga. smittevern vil det ikke være åpen kafe under arrangementet. Det vil imidlertid være et utsalg fra Pizzabakeren fra bod i tilknytning til GOBB arena.

Overnatting:

Se arrangementets hjemmeside.

Arrangementets hjemmeside:

2022 Vind IL Equinor NC (skiforbundet.no)

 

Velkommen til Gjøvik og til Vind IL.

 

 

Ole Henrik Evensen, rennleder