KM langrenn del I Sandrip
KM langrenn ble arrangert på Sandrip 22-23 januar. Fristil distanse lørdag og klassisk sprint søndag. Nydelig vær, fine løyper og påskestemning. Sjekk ut resultater og flott video.
Resultater KM fristil lørdag startlister og resultater søndag
Artikkel i Agderposten Artikkel i FVN
KM fristil lørdag KM klssisk sprint
Oddersjaa SSK og Vindbjart Ski ønsker velkommen til KM del I på Sandrip. Lørdagens renn er fristil distanse. Første startende på lørdagens KM fristil blir klokken 11:00 Startlister for rennene vil bli gjort tilgjengelige på terminlisten ila. fredag formiddag. Pga. snømangel blir løypene lagt litt om. Så løypekart blir lagt ut her når de er klare. Støtteapparat for arena må også melde seg på i Min Idrett.
Søndagens renn er klassisk sprint. (Fristil for klassene 8-10 år) Første startende på Søndagens KM sprint klassisk blir klokken 10:30.
Alle startende fra 16 år og under vil også motta den nye kretsgenseren. Dette er ment som et ledd i rekrutteringsarbeidet og er en flott genser som barn og unge kan gå med på fritiden.
Vi håper på stor påmelding i alle klasser og ønsker spesielt nye rekrutter velkommen til å være med å ta den langrennsportens gleder.
KM er et av kriteriene til uttak Ungdomsstafetten
Informasjon KM Del 1 22-23.01.22
Ledsagere bruker munnbind.
Deltakere bruker munnbind så langt det lar seg gjøre.
Vi ber alle lese dette dokumentet for å få viktig informasjon om rennene.
FHI har satt begrensninger rundt gjennomføring av utendørs arrangement. Norges Skiforbund har i denne sammenheng utarbeidet en plan for hvordan skirenn skal gjennomføres. Ut fra FHI sine regler har vi som arrangør laget et opplegg der smittevernstiltak er ivaretatt. Vi håper du som deltaker, foreldre eller leder hjelper oss som arrangør til å gjøre rennet til en positiv opplevelse.
Enkel Informasjon:
Startnummer/lånebrikke
Startnummer og brikker sorteres klubbvis og hentes klubbvis utenfor sekretariat i arrangementsområdet. Sekretariat vil befinne seg i Stadionstua nærme start/målområdet. Lånebrikker vil være i samme pose som startnummer. Dersom dere har meldt dere på med egen brikke, og har glemt denne tar dere kontakt med sekretariatet så får dere tildelt lånebrikke.
Garderobe/Toalett
Det vil ikke bli tilgang til garderober under dette arrangementet. Toalett finnes i underetasjen i Sandripstua og på utsiden av Stadionstua.
Kiosk
Det vil være mulighet til å handle kioskvarer i Stadionstua under arrangementet, men det vil kun være salg via luke og ikke tilgang til selve varmestuen.
Premiering
Det er 100% premiering. For aldersklasser fom. 11 år, vil det bli rangering, og det er ønskelig at vi får de tre beste i hver klasse på pallen for å gjøre litt ekstra stas på disse. Dette skjer umiddelbart etter at siste person i klassen har kommet i mål. Derfor er det bare å vente i målområdet til alle i klassen er kommet i mål og klassevinnere har vært på pallen.
Resultatlister.
Resultatlister legges ut på terminlisten så raskt som mulig etter rennet.
Tidtaking.
Det benyttes emit tidtakingsbrikker. De som ikke har registrert seg med egen brikke får tildelt lånebrikker.
Start/målområde.
Det er kun deltakere og arrangør som har adgang innenfor start og målområdet. Vi ber dere klubbvis vurdere behovet for antall støttepersonell for deres utøvere for å begrense antall vokse på arrangementet. Retningslinjene pr. 14.01.22 er at det ikke er noen antallsbegrensinger mhp. barn/unge opp til 20 år, mens det er en begrensing på 200 voksne ved et utendørs arrangement. Vi ber alle foreldre og støttepersonell registrere seg via MinIdrett ved påmelding via terminliste på ARS sine nettsider. Dersom du ikke har registrert deg på forhånd, vil det være muligh å registrere seg vha. QR koder som scannes ved ankomst. QR koder for påmelding av støttepersonell vil også bli lagt tilgjengelig under arrangementet på terminlisten slik at man kan melde på i forkant.
Ledsagere/deltakere.
Vi ber alle utøvere og ledsagere om minst mulig bevegelse inn/ut av arrangementet.
Tilskuere i løypa.
På utsiden av vårt oppmerkede start/målområde kan tilskuere bevege seg langs løypa. Tilskuere må ikke stå i større grupper, men spre seg utover i løypa.
Når rennet er over må alle reise hjem så raskt som mulig.
Viktige telefonnummer
Rennleder: Kristoffer Mjaaland 93490397 kristoffermjaaland@gmail.com
Løypesjef: Tore Irgens Kuhnle 90584322 tore.i.kuhnle@gmail.com
Markedssjef: Elisabeth Sløgedal 41244731 elisabeth.slogedal@hotmail.com
Rennkontor: Elisabeth Sløgedal 41244731 elisabeth.slogedal@hotmail.com
Tidtaking: Kjell Einar Gaustad 91313489 kegaustad@hotmail.com
Speaker: Geir Ausland
TD: Kåre Johnny Engesland 90063977 kjengesland@hotmail.com
Smittevern: Ørjan Østervold 90861338 orjanostervold@gmail.com
Løyper KM Del 1, lørdag:
Klasse |
Distanse |
Løype |
M17 -20 år |
10 km |
4 x 2,5 km (fri) |
G 15-16 år |
5 km |
2 x 2,5 km (fri) |
J/K 15 år og eldre |
5 km |
2 x 2,5 km (fri) |
G/J 13 og 14 år |
3 km |
1 x 2,5 km (fri) |
G/J 11 og 12 år |
2 km |
1 x 2 km (fri) |
G/J 8 – 10 år |
1 km |
1 x 1 km (fri) |