Strålende høstferiesamling langrenn i Vikersund

Buskerud Skikrets arrangerte nylig åpen kretssamling langrenn i Vikersund for aldersgruppen 13 år - junior.

Dette ble en super samling i strålende høstvær for 51 ivrige skiløpere.

ÅPEN KRETSSAMLING 13 ÅR-JUNIOR 28.-30. SEPTEMBER, VIKERSUND

Vi møttes på Tyrifjord Hotel i Vikersund lørdag 28. september til tre fine treningsdager for aldersgruppene 13 år til og med junior. 51 ungdommer deltok og fikk med seg seks fine treningsøkter i perfekte treningsforhold.

Øktene varierte fra intervall med staver, til ferdighetsløype på rulleski og rulleskiturer i det  fine landskapet rundt Vikersund.  Vi fikk også prøvd oss på Team-sprint i den flotte rulleskiløypa til Vikersund IF.

Vikersund er et flott samlingssted for Buskerud Skikrets, plassert midt i fylket, vi hadde deltagere fra alle deler av fylket vårt; Hallingdal, Kongsberg, Eiker, Ringerike, Hole, Lier og Drammen.

Løperne fikk god tid til å bli kjent og være sammen utenom treningsøktene også, og vi hadde 100% deltagelse på quiz søndag kveld, med hard konkurranse om pallplassene.

Tilbudet om åpne treningssamlinger for 13 år og eldre har økende oppslutning i Buskerud Skikrets, og det gleder oss at vi med dette tilbudet gir skiungdommen en mulighet til å bli kjent på tvers av klubbene. På disse samlingene får de både godt treningsutbytte, men ikke minst en super sosial arena som gjør det enda morsommere å delta på skirenn til vinteren.

Tusen takk til engasjerte og flinke trenere som bidro til at samlingen ble så bra, og ikke minst tusen takk til helt supre ungdommer som gjorde trenerjobben til en lek!

Fortsatt god treningshøst, vi gleder oss til neste samling!

Skihilsen fra Langrennskomiteen

Samlingsplan for øvrige åpne kretssamlinger høsten 2024 finner du her: Samlingsplan langrenn Buskerud høsten 2024 (skiforbundet.no)