Fellesopplegg overnatting, skismøring og info HL, NC, NM

Langrennskomiteen informerer om opplegg for overnatting, smøring og praktisk info ifm. vinterens HL, NC og NM junior samt Ungdomsstafetten.

INNMELDING AV LØPERE OG LEDERE IFM OVERNATTING UNDER HL/NC JR/NM JR 2025

Skikretsen får tildelt et antall plasser av Norges Skiforbund under HL, NC jr og NM jr og trenger tilbakemelding fra klubbene på antall løpere/ledere fra deres klubb som trenger overnatting. Dette er ingen endelig påmelding, men kun en kartlegging av behovet i klubbene. Dersom noen klubber/løpere har ordnet egen overnatting, skal ikke behovet meldes inn her.

Når skikretsen er tildelt overnattingsplasser og overnattingssted, informeres klubbene og klubbene gjør selv sine bestillinger direkte til de ulike overnattingssteder innen en angitt frist

Skikretsen får tildelt en plass pr tredje utøver som skal dekke støtteapparat (smørere, leder), samt trenere og ledere i klubbene. I praksis vil tildelingen til den enkelte klubb se slik ut:

• 1-3 utøvere       1 leder
  • 4-6 utøvere       2 ledere
  • 7- 9 utøvere      3 ledere

For Hovedlandsrennet i Oslo vil trolig svært mange utøvere bo hjemme slik at det sannsynligvis vil være rikelig med overnattingsplasser her og mulighet for 1 foresatt/leder pr løper, og ikke 1:3 som vanlig.

NC på Gjøvik og NM del 2 Hovden omfatter også senior, overnattingsinfo fra disse arrangører her:

Vi ber klubbene fylle ut vedlagte skjema og sende det til: buskerud@skiforbundet.no

Vi ber om at det oppgis navn, e-postadresse og mobilnummer til kontaktperson/ansvarlig for klubbens utøvere. Skjemaet sendes inn snarest og senest innen 25. september 24.

Felles smøreservice Buskerud:

Buskerud Skikrets vil også i år ha felles smøreopplegg for kretsens løpere på alle Norgescuprenn junior og på NM junior. Bindende påmelding vil skje i iSonen. Nærmere informasjon kommer fortløpende. Avigter for 2025 er ikke avklart ennå, men var for 2024 kroner 500 pr par pr renndag for de som bestiller smøreservice, med tillegg av kretsavgiften for alle påmeldte løpere, kroner 200,- pr renn. Smøreservice og rennavgift faktureres samlet pr løper klubbvis etter sesongslutt.

HOVEDTERMINLISTE 2024-2025