Flott barmarksamling for Buskerudalpinistene

Det ble en flott samling med stort oppmøte da Buskerud Skikrets alpint inviterte til kretssamling alpint barmark for U12, U14, U16, trenere og foresatte nylig.

Rapport fra Skiklubbutvikler:

Under ledelse av Connie Hagen fikk 40 unge alpinister en aktiv helg med mye god og variert trening. Trenere var Øyvind Sæterli, Anniken Lurås og undertegnede som skiklubbutvikler.

Første økt lørdagen startet med en mix av styrke, balanse, koordinasjon og spenst. Det var lagt opp til å involvere foreldre mere. Derfor var det skikkelig gøy å se hvordan de tok postene sine på alvor. Fant opp nye variasjoner og tilpasset seg når jeg forandret forutsetningene. Her har mange gode hjelpetrenere på lur. Økten avsluttet med 3000m styrke rundt friidrettsbanen.

Etter en medbrakt lunsj ble det nye utfordringer på rulleskøyter. For noen var det lenge siden sist, men det ble fort fart på det.

Søndag startet med ny styrke, balanse, koordinasjons økt inne i Vikersundhallen. Igjen super innsats før vi gikk ut og delte inn i lag på tvers av alder. Der skulle det fraktes rød og gule kjegler, samt tennisballer opp til foreldre som stod langt oppi hoppanlegget. Lengst opp gav mest poeng. Så var det bare å løpe for laget…  De ble jo nesten sure da det var tomt for kjegler og baller 😊

Til slutt kunne de som ville sette verdensrekord i zip-line ned Skiflygingsbakken. Artig opplevelse

Nå er det bare å fortsette god trening i egen klubb, bruke de nye hjelpetrenerne og gjøre seg klar til vinteren. Det blir moro.

Einar Aabrekk er Skiklubbutvikler i Buskerud Skikrets og Vestfold/Telemark Skikrets

einar.aabrekk@skiforbundet.no