Kretssamling alpint Juvass, 14. - 18. oktober

Alpinister samt trenere og lagledere i alpinklubber i Buskerud inviteres til samling på Juvass i regi av Buskerud Skikrets. Samlingen er for klassene U14 til U16. Påmelding i iSonen innen 30. september.

Kretssamling – Juvass 14.-18. oktober 2024
Da nærmer det seg samling på Juvass.

Generell info:
Samlingen er for klassene U14 til U16. Påmelding i iSonen innen 30. september: https://isonen.no/event/cm198h8rj003414obzoqbz2gx

Sportslig opplegg:
BSK stiller med trenerteam og koordinerer treningsopplegget alle dagene av samlingen. Det settes pris på hjelp av foreldre til andre oppgaver ifbm skisamlingen så trenere kan holde fokus på mest mulig god aktivitet for utøvere.
Ta med utstyr for både GS og SL, samt treningstøy til barmarkstrening.
Utstyr vi trenger til samlingen vil koordineres fra AK og meldes inn til klubbene hvem som skal ta med hva. Vi vil trenge porter for GS, SL, radioer, preppebord.

Priser:
Treningsavgift 250,- pr dag.
Samlet fakturering av treningsavgift klubbvis i etterkant av samling, ingen refusjon ved forfall.
Heiskort for samlingen ordnes enkeltvis pr utøver.

Overnatting:
Raubergstulen halvpensjon (frokost/matpakke/middag)
U14-U16 kr. 740,- pr døgn
U16+ (voksen) 840,- pr døgn
Ankomst søndag 13. oktober (middag ved ankomst)

SPILLEREGLER UTØVERE:
SKOLE
Utøverne er selv ansvarlig for å ha med lekser og skole arbeide i perioden de er borte fra skolen.
Vi aksepterer ikke at utøvere sitter i leksetimene verken og forstyrrer andre eller ikke gjør lekser. Dessuten er det alltid skolearbeid å gjøre og kjente unnskyldninger som vi har ikke lekser, eller har glemt bøkene – aksepteres ikke. Å ta skolearbeidet seriøst er en forutsetning for å lykkes med alpint og er en viktig del for utøvere gjennom hele karrieren på skigymnas og NSF.
Vi håper noen i foreldregruppen kan ta ansvar for gjennomføring av skolearbeid.
Det vil bli satt av 1-2 timer pr dag til skoletid mandag-fredag.

KOMMUNIKASJON:
Det er viktig at alle skjønner behovet for felles systemer/regler og at ledere/trenere tar avgjørelser for å kunne fungere godt sammen, så ønsker vi deltagere (voksne og barn), som snakker med hverandre og ikke om hverandre. Dersom vi gjør feil, eller ting som kan gjøres bedre – si ifra på en åpen, saklig og ryddig måte.
Spilleregler for løpere Alpint Buskerud skikrets samling juvass
  1. Man skal ha et seriøst forhold til trening og skole
  2. Alle skal behandles likt, av løpere, trenere og foreldre.
  3. Sunt kosthold, mye hvile, mye søvn og man skal ha det gøy
  4. Holde avtaler, og følge regler. Møte presis til trening og møter. Være konsentrert når trenere snakker, og viser video.
  5. Holde sengetider
  6. Vilje til å yte sitt beste, og holde ut, selv om man er sliten
  7. Alle skal sette seg individuelle mål, og jobbe for å nå disse.
  8. Respektere regler på hotell, skisteder og hverandre som personer.
  9. Støtte hverandre, og stå sammen som et lag.
  10. Ha kontroll på ski, annet utstyr og skolearbeidet, samt rom-orden. Preppe rommene ryddes og søppel fjernes etter bruk.
  11. Jobbe for at laget/kretsen skal ha et godt rykte, og være stolt av det
  12. Samarbeide for å oppnå suksess.
  1. Være best i alt, også på skolen. Vilje til å vinne.
  2. Ta oppgavene seriøst
  3. Respektere trenernes valg og avgjørelser
  4. Total avstand fra rusmidler
  5. Være takknemlige overfor foreldre og andre som stiller opp
  6. Ha det sosialt. Hjelpe hverandre å holde humøret oppe.
  7. Tørre å stille spørsmål, Finnes IKKE dumme spm! Tørre å” drite seg ut”
Ved grove overtredelser kan dette få konsekvenser for deltakelse ved senere anledninger.

SPILLEREGLER FORELDRE:
Gjennomføringen av slike turer er en ny arena for mange av utøverne. Mange av utøverne opplever å måtte forholde seg til nye trenere og ledere, som de ikke kjenner fra før mer utrygt enn normalt. For å skape en tryggest mulig ramme, er det viktig at samspill med hjemmet er godt og at det er gjort avklaringer med tanke på roller og ansvar.
Hva ønsker vi av foreldre, enten dere er hjemme eller på Juvass? Vi ønsker at foreldre/foresatte er utøvernes støttespillere. At dere er med på å senke resultatfokuset og øke
læringsfokuset. I forberedelser til og ved gjennomføring av turen ønsker vi at dere opptrer som
trenernes og ledernes støttespillere. Det kan være ønskelig at foreldre/foresatte bidrar med oppgaver i forbindelse med gjennomføring av treningene, men det skal i så fall det være tydelig avklart og avtalt på forhånd.
Vi ønsker at dere foreldre skal bidra til positivt og godt prestasjonsmiljø.
Dersom foreldre/foresatte har noe de vil ta opp i forkant eller under oppholdet ønsker vi at all dialog går via trenere/ledere for BSK gruppen.

Kontaktpunkt BSK for samlingen:
Bjørn K Neumann, mob 930 46 886, bkneumann@outlook.com
Andreas Uthus, mob 911 09 773, andreas@oenhytte.no

Målet med samlingen:
Målet med samlingen er å skape en god og trygg treningsarena for våre unge utøvere i Buskerud. Samtidig som vi ønsker at utøverne skal sitte igjen med kunnskap, rutiner de kan ta med seg tilbake i hverdagen etter samlingen.
Det er planlagt 5 dager med slalåm og storslalåm, der vi kjører trening/matching i 1-2 grupper. Det blir teori/praksis innenfor; Barmark, skiteknikk, skiprepp etc.
Trenere gjennomfører aktivitet og vil ikke gå inn og korrigere det tekniske arbeidet som utøverne jobber med i klubb.

Skihilsen fra
Buskerud Skikrets AK