Miljøsamling for hele skifamilien

Alle finnmarkinger som er glade i skisport og mellom 6 og 12 år inviteres til miljøsamling i Saariselka 15. - 17. november. KOS organiserer og alle kretsens klubber bidrar til et godt opplegg.

Påmelding miljøsamling

Som tidligere år er det Kirkenes og Omegn skiklubb som står i bresjen for miljøsamlingen i Saariselkä for de yngste. Det som først var en klubbsamling, deretter en sonesamling har nå blitt en miljøsamling for hele kretsen. De eldste utøverne fra 13 år og oppover deltar på Finnmark skikrets sin samling. Mer om den samlingen her

Målgruppen er skiglade barn mellom 6 og 12 år, der KOS setter sammen treningsgrupper basert på erfaring og alder. Veldig viktig at alle klubbene er med og bidrar i treningene og at ressursene meldes inn gjennom påmeldingen.

Litt avhengig av været blir grovt beskrevet en fri økt fredags kveld, så blir det skisprell og moro på snø lørdag og så avsluttes det med felles skitur på søndag. Detaljer for hver økt og hvilke trenere som tar seg av de ulike aldersgruppene kommer etter hvert. Nå er de mest viktig å få oversikt på hvem som kommer.

Det vil også blir bestilt bord til en restaurant i Saariselkä fredag og lørdag, slik at alle kan møtes der og ha det hyggelig sammen. Middagen dekkes av hver familie eller hver klubb, avhengig av hva som er avtalt i klubbene.

Husk at overnatting ordnes av hver enkelt, eventuelt i klubbene, så sjekk med din klubb hva som er opplegget der. Dersom du ikke har kontakt med noen spesiell klubb, men har lyst til å bli bedre kjent med skimiljøet i Finnmark, ta kontakt med leder for miljøsamlingen,

Tony Pedersen.