Leo Landrø (Lennon Bright / Winter Games NZ)

Suveren juniorverdensmester

Leo Landrø (18) fra Geilo kjørte inn til et suverent gull i junior-VM i bigair i natt på New Zealand.

– Rått. Leoa kjørte helt fantastisk. Han avgjorde konkurransen etter 2 runs. Leo imponerer meg, sier juniorlandslagstrener Simen Eie.

I det første runet fikk Landroe en poengsum på 93,25 med en nesten perfekt switch triple cork 16 mute. I run to steppet han opp og satte en venstre trippel cork 1800 mute med en poengsum på 96,50. Dermed ble det et suverent gull med en poengsum på 189,75. Lepine Matthew kjørte inn til sølv, med poengsummen 176,75.

– Helt enromt hva Leo får til. Fra en bronsje i slopestyle, til å dominere bigair på den måten, helt rått. Nå blir det spennende å se han i verdenscupåpningen i Chur i oktober, sier sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

17-åringen fra Geilo kjørte seg også inn til bronse  i onsdagens slopestylefinale. Dermed ble det både gull og bronse i mesterskapet på den nybakte 18-åringen.

William Bostadløkken imponerte også med sin 6. plass.

Se rennet i opptak med høydepunkter på FIS TV

Foto: NSF Freeski