Foto: Erlend Dokken

Nytt år med jentesatsning!

Sammen med DNB går vi inn i vår fjerde sesong med satsningsgruppen for jenter, og nå kan DU søke om å bli med på gruppen!

I samarbeid med DNB og Olympiatoppen startet vi i 2021 et eget satsingsprosjekt for jenter. Satsningsgruppen er et samlingsbasert prosjekt for de jentene som ønsker å satse aktivt på freeski og utvikle egne skiferdigheter, samt er motivert til å skape et godt jentemiljø i freeski. Det overordnede målet er å sikre en trygg, sikker og jevn utvikling for jenter, som igjen vil bidra til flere jenter på landslagene i årene som kommer. Videre håper vi at prosjektet også skaper et miljø for jentene på tvers av klubber, slik at det blir god stemning og utvikling når jentene møtes i bakken. De siste sesongene har vi hatt rekordstor deltakelse på jentesiden i NOR Freeski-cupen og vi håper utviklingen fortsetter i denne retningen når vi viderefører prosjektet i 2024/2025-sesongen.

Søknadsprosess
Prosjektet er samlingsbasert og gjennom sesongen har vi både barmarkssamlinger og snøsamlinger med dyktige trenere. Nytt av året er at vi kjører en uttakssamling for å bli kjent med jentene og deres skikjøring. Årets uttakssamling vil være søndag 08. september i Oslo-området. Nedre aldersgrense for å være med på satsningsgruppen er 14 år (født i 2011) sesongen 2024/2025. Merk! Dersom vi får mer enn 30 søknader vil søknadene avgjøre hvilke 30 utøvere som blir invitert på uttakssamling.

Vi understreker at gruppen er for deg som ønsker å satse aktivt på freeski og utvikle egne skiferdigheter, samt er motivert til å skape et godt jentemiljø i freeski. Det forventes at de som blir tatt ut er med på samlinger og kjører minst to NOR Freeski Cup-renn og/eller andre FIS-freeski-konkurranser kommende sesong.

Søknadsskjema finner dere HERSøknadsfrist: 28.08.2024.

Egenandel
Uttakssamlingen er gratis å delta på, men for de som kommer med på satsningsgruppen er det en egenandel for at det skal være økonomisk forsvarlig for oss å fortsette med prosjektet.

Spørsmål kan sendes til freeski@skiforbundet.no.

NIF-EPI02, 02