Foto: Andreas Fausko

270 jenter på camp

Sammen med DNB, skikretsene, lokale klubber og trenere hadde freeski i helgen med seg 270 jenter på camper over hele Norge.

– Det er så utrolig rått at så mange unge jenter kan samles gjennom lek, mestring og idrettsglede rundt i hele landet. Takket være DNB, skikretsene, lokale klubber, trenere og ikke minst alle deltakere. Sammen skapte vi en helt fantastisk helg med masse aktivitet og glede, forteller sportssjef for freeski i Norges Skiforbund, Christoffer Schach.

For femte året på rad arrangerte vi i helgen lokale jentecamper spredt utover hele Norge. Det er gledelig å se at arrangementet vokser for hvert år og at vi nok en gang satt deltakerrekord med hele 270 påmeldte jenter! Med god hjelp fra skikretsene, lokale klubber og trenere fylte vi idrettshaller i Arendal, Finnsnes, Bodø, Hønefoss, Oslo, Bærum, Hovden, Sogndal, Voss, Gausdal, Trondheim, Tromsø og Geilo med freeskiaktivtet, mestring og idrettsglede.

De lokale jentecampene er et viktig ledd i en større satsning vi har på jenter i samarbeid med DNB og deres initiativ #huninvesterer. Sammen skal vi vise at #hunkjørerfreeski og øke jenteandelen i det som historisk sett har vært en mannsdominert idrett.

Dette var årets lokasjoner (13 stk)

Geilo
Tromsø