Prisvinnerne + leder for Hederskomiteen Mette Thorslund (Maria Sæther Verdenius var ikke til stede)

Vårmøte 2024 oppsummert

Hedmark Skikrets arrangerte vårmøte med hedersprisutdeling og konstruktive fagmøter for hopp/kombinert og langrenn søndag 26. mai

Kretsleder Lene Faraasen innledet vårmøtet med felles informasjon og gjennomgang av kretsens arbeid gjennom foregående sesong.

Deretter ble det gjennomført en høytidelig hedersprisutdeling ved Mette Thorslund og Anne Kjøllestad fra Hederspriskomiteen. Se prisvinnerne med begrunnelse nederst i artikkelen.

Etter fellesdelen hadde Hopp/kombinert og Langrenn hver sine fagmøter hvor man evaluerte sesongen som har vært og presenterte viktig informasjon for kommende barmarks- og skisesong. Fagmøtene diskuterte også viktige saker og innspill til Norges Skiforbunds Ting som avholdes i Bodø 7.-9. juni. Presentasjonene fra kretsleder og langrennskomiteen finner du i lenkene her:

Presentasjon fra kretsleder     Presentasjon med notater fra Langrennskomiteen

Følgende priser ble delt ut (med begrunnelser fra Hederspriskomiteen):

Kjell Ove Kjøllestad - Årets ildsjel

Formidabel innsats og nedlegging av tid under utvikling og utbygging av rekruttbakkene i Renabakken.
Gjennom sesongen planlegger og gjennomfører Kjell Ove med enorm innsats og pågangsmot, et stort antall arbeidstimer for at hoppere fra hele Hedmark benytte det fine rekruttanlegget som ligger på Rena. Mange av arbeidstimene utfører han også ganske så alene.
Kjell Ove er selvsagt også med under gjennomføring av arrangementene i storbakkene. ( Medlem av Hederspriskomiteen, Anne Kjøllestad, meldte seg inhabil og deltok ikke i nominasjonsbehandlingen av Kjell Ove Kjøllestad)

Rekrutteringspris klubb - Hamar Skiklubb

Har satt rekrutteringsarbeid i førersetet i lang tid. Driver allsidig på arrangementsiden med flere TV sendte arrangementer, kan nevne fra tidligere Kirkebakken GP og sprinter under Idrettsgallaer, nå sist Barnas Mini-VM under 175-års markering Hamar by. Jobber også nå konkret med anleggsutvikling. Hamar Skiklubb er motor i samarbeid med de øvrige skiklubber på Hedemarken.

Johanne Hauge Harviken - Årets utøver

Nr 2 i NC sammenlagt og nr 4 i scan-cup sammenlagt. Uttatt til WC Holmenkollen 50 km. Hun fikk også 8. og 13. plass i NM, samt pallplass i scan-cup Hommelvik. Gjennomført sin beste sesong som senior.

Maria Sæther Verdenius - Årets rekruttutøver jente

Trippelvinner i Hovedlandsrennet 2024 som taler for seg. I tillegg mange kjempebra plasseringer. Hevder seg like bra i skiskyting. Maria var ikke til stede under utdelingen.

Jørgen Berget Storsveen - Årets rekruttutøver gutt

2x Bronse i JR-VM. Fikk sjansen i WC Holmenkollen og uttatt på rekrutt/jr-landslaget for neste sesong