KM slalom i Lierberget 2024 (Foto: Rolv Marius Faleide)

Rennsøknader sesongen 2024-2025

Alle klubber som ønsker å arrangere terminfestede skirenn kommende sesong må levere rennsøknad senest 1. september.

iSonen er idrettens nye arrangementsverktøy og erstattet Sportsadmin fra sesongen 2023/2024.

For å enklere kunne koordinere terminlister mellom Hedmark og Oppland skikretser, har vi i år satt felles søknadsfrist til 1. SEPTEMBER.

Endelige terminlister vil bli publisert i siste halvdel av oktober.

Legg inn rennsøknad

Logg deg inn på iSonen med Idrettens ID og opprett nytt arrangement.
ISONEN – FORSIDEN
Merk at du må ha funksjonen "Arrangementsansvarlig" for skigruppa i Sportsadmin for å kunne opprette arrangementer i iSonen.

Ta kontakt med kretskontoret på hedmark@skiforbundet.no eller tlf. 993 97 660 dersom du trenger hjelp med å få riktig tilgang i Sportsadmin.

Det er viktig at man huker av for "Terminfestet arrangement" under arrangementstype, ellers blir ikke rennsøknaden sendt til skikretsen. Velger man "arrangement" under arrangementstype, får rennet status som lokalt renn/klubbrenn.

Kretsen ønsker at arrangørene legger inn ønsket renndato, men forbeholder seg retten til å kunne flytte renn dersom ønsket renndato ikke lar seg gjennomføre i henhold til kretsens, og/eller den nasjonale terminlista som helhet.

BRUKERVEILEDNING ISONEN

Spesielt for Hopp- og kombinertrenn

Husk at hopp- og kombinertrenn må legges inn som hvert sitt renn.

Kretsen oppfordrer arrangørene til å arrengere både hopp- og kombinertrenn samme dag/helg.

Hedmark og Oppland arrangerer felles KM, og kommende sesong er det Oppland som skal arrangere KM.

Spesielt for langrenn

Langrennskomiteen har fastsatt ønskede rennhelger for KM og Trysilcup. Les mer om dette i lenken under:

KM og Trysilcup 2024/2025

Sjekk de nasjonale terminlistene

Det kan være lurt å se til de grenvise nasjonale terminlistene i NSF når en planlegger renn. Langrenn har publisert mange av de viktigste rennhelgene allerede, og de andre grenene publiserer dette fortløpende utover sommeren og høsten. Følg med på grenenes egne rennkalendere på forbundets hjemmesider.

Spørsmål?

Kontakt Hallgeir på kretskontoret via hedmark@skiforbundet.no eller tlf. 993 97 660.