Overnatting langrenn 2024-2025

Det er nå tid for å bestille overnatting for Norgescup/Norgesmesterskap for junior senior, samt Hovedlandsrennet for 15-og 16- åringer. Frist for innmelding av overnatting er 25. september.

Hedmark Skikrets organiserer felles overnatting i forbindelse med mesterskap og norgescuprenn i langrenn, for innkvartering for utøvere, støtteapparat og ledere. Dette for å oppnå gunstige priser og den positive effekten av å bo samlet som krets. Utøvere og trenere vil bli prioritert dersom vi ikke har nok sengeplasser til alle som bestiller overnattingsplasser.

NSF fordeler overnatting
NSF viderefører ordningen med felles fordeling av sengeplasser i forbindelse med alle NM og NC junior, samt Hovedlandsrennet. Denne sesongen blir det også felles fordeling for seniorrennne i Steinkjer og på Lygna. Dette innebærer at NSF reserverer alle sengeplasser på arrangørstedet og fordeler på kretsene. I utgangspunktet er fordelingsnøkkelen én leder på tre utøvere. Denne sesongen er det god overnattingskapasitet på de fleste arrangørstedene, og det er god sjanse for at vi får tildelt ekstra plasser utover fordelingsnøkkelen. Bakgrunnen for ordningen er å sikre at alle utøvere får overnatting nær stadion.

Foreldre kan gjerne bestille overnatting gjennom skikretsen slik at vi får oversikt over hvor mange som ønsker overnatting. Vi kan likevel ikke garantere at alle får plass gjennom fellesfordelingen til NSF.

Dato Arrangement Overnatting Lenke til bestilling Frist
22.-24. november Beitosprinten Det er bestilt to hytter med 12 sengeplasser. Forbeholdt støtteapparat, men ledige senger kan tildeles utøvere. Førstemann til mølla. Beitosprinten 25.sep
29. nov -1. desember Gålåsprinten Kretsen bestiller og organiserer overnatting selv Gålåsprinten 25.sep
13-15. desember Lillehammer, Scan cup og NC 4,5 og 6 + jr VM-mønstring  Ingen overnatting bestilt. Utøvere/foresatte/trenere ordner overnatting selv   25.sep
10-12. januar Molde, NC junior 1,2 og 3 Overnatting med felles fordeling via NSF Molde 25.sep
15-19. januar Gåsbu, NM del 1/NC senior 7,8 og 9 Ingen overnatting bestilt. Utøvere/foresatte/trenere ordner overnatting selv   25.sep
7-9. februar Steinkjer, NC senior 10,11 og12 Det blir sannsynligvis lagt opp til felles bestilling via NSF for utøvere og foresatte, mer informasjon kommer fra arrangør snart. Det er reservert overnatting til kretsens støtteapparat. Kommer
7-9. februar Oslo, Hovedlandsrennet Overnatting med felles fordeling via NSF Hovedlandsrennet 25.sep
20-23. februar Gjøvik/Vind, NC senior 13-14 og 15 + NC junior 4,5 og 6 Overnatting med felles fordeling via NSF Gjøvik/Vind 25.sep
14-16. mars Lygna, NM og NC junior 7 og 8 Overnatting med felles fordeling via NSF Lygna 25.sep
28-30. mars Hovden, NM del 2 senior og NC jr 9, 10 og 11 Overnatting med felles fordeling via NSF Hovden 25.sep

NB! Samme søknadsfrist for alle renn er 25. september

Bestillingen pr. 25. september er foreløpig og kan eventuelt kanselleres når hoteller og priser er klart. Informasjon om avbestillingsfrist publiseres på nett og sendes på mail til alle påmeldte når informasjon om overnattingssted er klart. Etter utgått avbestillingsfrist er det hotellets avbestillingsvilkår og velvilje som avgjør hva man eventuelt får refundert.

NB!
Påmeldingen gjøres via Microsoft Forms. Her vil dere få en bekreftelse på skjerm etter innsendt påmelding, men det vil IKKE sendes ut bekreftelse pr. epost.

Oppdateringer blir publisert på nettsiden til skikretsen under Kretsopplegg nasjonale renn og på FB-gruppa Hedmark Skikrets Langrenn.

_______________________________

Spørsmål?
Ta kontakt med Hallgeir Garmo på kretskontoret, 993 97 660 /hedmark@skiforbundet.no.

NIF-EPI01, 01