Fra venstre: Thea Minyan Bjørseth, Halvor Egner Granerud, Eirin Maria Kvandal og Marius Lindvik

Knallsterk Klingenthal-helg

Norge har levert en strålende helg i Tyskland med blant annet seier til Marius Lindvik, annenplass til Eirin Marie Kvandal, annenplass i mix lag og tredjeplass til Halvor Egner Granerud i tillegg til en rekke sterke topplasseringer.

– Vi har levert en god helg. I dag leverer vi på det jevne, og er likevel med å kjemper om seieren. Mange har vist sterk hopping, og vi må si oss godt fornøyde som lag. Alle gleder seg til fortsettelsen nå. For min egen del har jeg aldri før levert så bra hopping i Klingenthal før. Jeg tar med meg mye bra hopping fra Trondheim, og ser frem til fortsettelsen på sesongen, sier Halvor Egner Granerud.

Tyskland vant hårfint foran Norge i mix lag søndag, mens Østerrike tok tredjeplassen. Disse tre lagene var i særklasse best i mix-konkurransen. Det ble en svært spennende kamp om seieren. Tyskland og Norge byttet på å lede i konkurransen, med østerrikerne hakk i hæl.

Marius Lindvik og Norge var i ledelsen foran den siste omgangen, men tyskernes Andreas Wellinger slo tilbake i det siste hoppet. Dermed vant Tyskland 3,6 poeng foran Norge. Østerrike var 19,5 poeng bak på tredjeplass.

Marius-seier lørdag
Marius Lindvik vant finalerennet i sommer Grand Prix-rennet i tyske Klingenthal lørdag, mens Halvor Egner Granerud tok en sterk tredjeplass. Nylig imponerte Lindvik med to strake seiere i polske Wisla. I dag kom den tredje seieren, og han imponerer stort foran VM-sesongen på hjemmebane.

– Dette ble en meget bra dag i bakken, og den norske laginnsatsen ble jo meget sterk. Det har blitt mange bra økter bra i sesongoppkjøringa, og fått gode svar på dette i dag igjen på at ting stemmer. Jeg er spesielt fornøyd med de beste hoppene mine, og nå gjelder det å holde trøkket oppe til sesongstarten og legge den siste finpussen, forteller Marius Lindvik.

Eirin Maria Kvandal hoppet inn til en sterk annenplass i dagens finale i årets sommer Grand Prix-renn i tyske Klingenthal. Tyske Katharina Schmid vant rennet. Thea Minyan Bjørseth tok en sterk 4. plass, mens Silje Opseth ble nummer 13.

Annenplass i mix lag
Thea Minyan Bjørseth, Halvor Egner Granerud, Eirin Maria Kvandal og Marius Lindvik hoppet inn til en sterk annenplass i sommer Grand Prixs avslutningrenn, mixlag stor bakke, i Klingenthal søndag. Tyskland vant hårfint foran Norge, mens Østerrike tok tredjeplassen. Disse tre lagene var i særklasse best i mix-konkurransen. Det ble en svært spennende kamp om seieren. Tyskland og Norge byttet på å lede i konkurransen, men østerrikerne hakk i hæl. Marius Lindvik og Norge var i ledelsen foran den siste omgangen, men tyskernes Andreas Wellinger slo til med et knallhopp i sitt og tyskernes siste hopp. Dermed vant Tyskland 3,6 poeng foran Norge. Østerrike var 19,5 poeng bak på tredjeplass.
– Vi har levert en bunnsolid helg som lag, og er tydeligvis i rute foran vinteren. I dag leverer vi på det jevne, og er likevel med å kjemper om seieren. Mange har vist fremragende hopping, og må si oss godt fornøyde. For min egen del har jeg aldri før levert så bra hopping i Klingenthal før, sier Halvor Egner Granerud.

Marius Lindvik.