Eirin Marie Kvandal skal kjempe om NM-gull og kongepokal i Midtstubakken lørdag. (NTB)

Amedia sender vinter-NM hopp 2024 lørdag

Hele norgeseliten i hopp er klare for lørdagens NM normalbakke for menn og kvinner i Midtstubakken, samt mikslag.

På grunn av en tett World Cup-terminliste arrangeres årets normal-NM i hopp allerede lørdag 19. oktober. Sendingen lørdag fra NM i hopp i Midtsubakken vil være tilgjengelig i Amedias plattform Direktesport for abonnenter.
– Det er en sterk tradisjon og interesse for skihopp i Norge. Med deltakere fra hele landet ser vi fram til å sende NM Hopp på Direktesport, sier Helge Birkelund, direktør for sportsutvikling i Amedia.

Med abonnement på en av Amedias over 100 aviser får man tilgang til sendingen.

– Det er veldig bra for hopp at vi får vist disse rennene direkte gjennom Amedias distribusjonsnettverk over hele landet. Arrangementene samler hele den norske hoppeliten. Lokalavisene i Norge er utrolig viktig for oss, og vi ser veldig frem til helgas NM og ikke minst sendingen på Direktesport lørdag, sier hoppsjef i Norges Skiforbund, Jan-Erik Aalbu.

Sendetider på Amedia, Lørdag 19. oktober:

12:55: NM hopp, normalbakke kvinner og menn

15:55: NM hopp, normalbakke Mix-lagkonkurranse

Hovedkommentator er Stian Kjelstad Hammer, mens Christian Inngjerding er ekspert.

Om NM i hopp
På vegne av Norges Skiforbund ønsker Kollenhopp velkommen til NM Normalbakke 2024 i Midtstubakken 19.-20. oktober. Det er individuelt renn med kongepokal til vinneren av kvinneklassen lørdag. Etter det individuelle rennet lørdag er det Mix-konkurranse hvor det er to menn og én kvinne på laget. Søndag avsluttes NM-helga med kretslagkonkurranse hvor det er fire hoppere pr. lag.

Les mer om NM hopp i Midtstubakken på skiforbundet.no