Hopplandslaget landet stor sponsoravtale
Den europeiske digitale banken Advanzia Bank er blitt en av det norske Hopplandslagets samarbeidspartnere for de neste tre årene. Banken, som delvis eies av Kistefos AS, bidrar med et betydelig beløp for å støtte de norske hopperne.
– En utrolig viktig avtale for oss, sier hoppsjef Jan-Erik Aalbu.
Advanzia Bank er en ledende europeisk digital bank basert i Luxembourg, som hovedsakelig tilbyr gebyrfrie kredittkort og innskuddskontoer til rundt 3 millioner kunder.
– Vi har en betydelig kundebase i Tyskland og Østerrike, og vi har norske aksjonærer. Vi tror at både våre ansatte og mange av kundene våre har stor interesse for europeiske vintersportsarrangementer. Derfor er det naturlig for oss å vise vårt engasjement gjennom dette sponsoratet, som vi håper vil bidra til økt interesse for skihopping i hele Europa, sier Nishant Fafalia, administrerende direktør i Advanzia Bank.
– Som en betydelig aktør i næringslivet er vi opptatt av å utgjøre en positiv forskjell i lokalsamfunnene rundt oss, og norsk skihopping spiller en viktig rolle for mange barn og unge idrettsutøvere. Det er en inspirerende sport som også har en sterk tilstedeværelse i våre største markeder. Derfor er vi svært fornøyde med å kunne bidra til utviklingen av sporten i årene som kommer, sier Fafalia.
Hoppsjef Jan-Erik Aalbu er svært begeistret for det nye samarbeidet.
– Jeg har hatt gode samtaler med Nishant Fafalia i løpet av denne prosessen, og jeg er utrolig takknemlig for støtten Advanzia Bank nå gir hopperne. Dette partnerskapet gjør at vi endelig kan lette litt på presset og fokusere mer på det sportslige prosjektet vi har startet, sier Aalbu.
Advanzia Bank blir synlig på begge sider av hoppernes hjelm allerede under den tysk-østerrikske hoppuka (menn) og Two Nights Tour (kvinner) i romjula.
– Jeg tror vi er på vei til å bygge noe stort sammen med våre eksisterende partnere og nye bidragsytere som Advanzia Bank. Målet er at Norge igjen skal bli en ledende hoppnasjon og skape samlingsarenaer for publikum og næringsliv rundt norske hoppanlegg, akkurat slik man har fått til i mange andre europeiske vinterbyer. Å ha profesjonelle aktører i ryggen hjelper oss virkelig på veien, avslutter Aalbu.
Sportssjef Jan-Erik Aalbu smiler foran hoppuka og Two Nights Tour. Foto: Geir Olsen / NTB