Fredrik Villumstad (NTB)

Seks hoppere til Sommer Grand Prix-åpninga

Norges Skiforbund Hopp sender seks hoppere til sesongåpninga i årets Sommer Grand Prix i franske Courchevel tirsdag og onsdag.

Hopplandslaget stiller med et sterkt B-lag på herresiden som har vist god kvaliteter i sesongoppkjøringa så langt. Fredrik Villumstad og Sindre Ulven Jørgensen jakter nye topplasseringer etter å ha imponert med blant annet en sterk tredje- og en fjerdeplass i helgas kontinentalåpning i tyske Hinterzarten.
– Det var veldig gledelig prestasjoner av spesielt Fredrik og Sindre i helga. Dette er også en god bekreftelse å få for oss som lag. Selv om konkurransen er enda sterkere i Sommer Grand Prix-rennene, kan begge være med å kjempe om de klarer å hoppe opp mot sitt beste i de franske alper, sier hovedtrener, Magnus Brevig.

Hovedansvarlig for B-statusgruppa, Bine Norcic, har tatt ut fem hoppere i samarbeid med Brevig. Det er individuelt renn tirsdag og onsdag i Courcevel, og flere av verdens aller beste hoppere stiller. Rennene sendes på Viaplay.

På kvinnesiden får Heidi Dyhre Traaserud fra B-laget/Prosjekt 2026-gruppa sjansen. Hun har med seg hovedansvarlig Line Jahr til Courcevel, og det blir spennende å se Traaserud aksjon mot flere av de beste kvinnelige hopperne i verden.

Sendetider, begge dager:
Kvinner kl. 15.55 og herrer kl. 17.55, V sport 1 og Viaplay.

Se også sak på fisski.com

Hopplandslagene hadde VM-samling i Trøndelag sist uke i forbindelse med årets storsamling, og begge elitelagene kommer til å ha sin internasjonale sesongåpning senere.

Disse stiller for Norge i Courcevel:
Fredrik Villumstad, Skimt
Sindre Ulven Jørgensen, Asker Skiklubb