Hopp til innhold

Daglig leder i NSF Hopp, Jan-Erik Aalbu (t.v.) og daglig leder i Bildeler.no Frode Kittelsen.

Ny sponsor gjør at landslagshopperne slipper egenandel

Den nye hoppsjefen er i gang med å bygge laget som skal gjenreise norsk hoppsport. Bildeler.no er nå på plass som første nye sponsor, og sikrer dermed at hopperne slipper å betale egenandel for å være med på landslaget. Et nytt sportsbyrå hjelper også til for å få nye samarbeidspartnere på plass.

– Vi er utrolig takknemlige for denne støtten fra Bildeler.no og håper dette er startskuddet for en større redningsaksjon for hoppsporten, sier landslagshopper Johann André Forfang.     

Nyheten om at de norske A-landslagshopperne kommende sesong må betale en egenandel på 50 000 kroner for å være med på satsingen, skapte mye blest. En ny treårig avtale med bildelforhandleren Bildeler.no sørger for at de slipper å ta den utgiften av egen lomme i år.
– Jeg, som svært mange nordmenn, har en stor kjærlighet for hoppsporten. Da jeg leste at landslagshopperne selv måtte punge ut for samlinger, tenkte jeg at her må vi gjøre det vi kan best: fikse de delene som haster mest, sier Frode Kittelsen, daglig leder i Bildeler.no.

Den nye hoppsjefen, Jan-Erik Aalbu, som tiltrådte 1. august, er svært takknemlig for hjelpen.
– Vi kan ikke ha det slik vi har det i dag, der hopperne med A-lagsstatus må betale egenandeler for å delta på samlinger. Derfor er støttespillere som Bildeler.no, som vil bidra til å redde hoppsporten, helt uvurderlige for oss, sier Aalbu.
– Vi står i en svært krevende budsjettsituasjon. Den viktigste jobben min de neste fem månedene er å skape trygge økonomiske rammer for våre hoppere, slik at alt det sportslige ligger til rette for at vi kan bli verdens ledende hoppnasjon, sier Aalbu.

Får hjelp av sportsbyrå
Hopplandslaget teamer også opp med sportsbyrået NPG Sport & Communication. Byrået skal hjelpe landslaget med å hente nye støttespillere og sponsorer.
– Vi skal gjenreise statusen til den norske hoppsporten. Den jobben klarer jeg ikke alene, det er et lagarbeid, og jeg trenger hjelp både av interne krefter, skiforbundet, partnere og NPG Sport & Communication, som stiller med et topptungt lag på saken, sier Aalbu. 

Espen Skoland i NPG Sport & Communication, sier selskapet har stor respekt for oppgaven.
– Hopp er blant de aller mest populære idrettene i Norge. Det er en folkesport, og ute i Europa er hopp skisportens Formel 1. Vi har sagt ja til dette oppdraget fordi vi mener det er viktig å gjenreise norsk hoppsport og fordi vi tror på prosjektet, sier Espen Skoland.

NIF-EPI02, 02