Hopp til innhold

Hopplandslaget og adidas inngår historisk avtale.

ADIDAS OG HOPPLANDSLAGET INNGÅR HISTORISK GOD AVTALE

Fra 1. mai 2025 vil det flerårige partnerskapet sørge for at adidas utstyrer det norske laget med førsteklassesprodukter mens de konkurrerer og trener. Avtalen kombinerer Norges rike hopptradisjoner med adidas sin sterke tekniske ekspertise. Lagene vil bære de ikoniske tre stripene på bekledning og fottøy fra og med 2025/26-sesongen.

Den langsiktige avtalen mellom adidas og Hopplandslaget ble offentliggjort bare dager etter at Marius Lindvik sikret norsk VM-gull på hjemmebane i Granåsen og de norske hoppjentene sikret gullmedalje i lag. Partene har en felles lidenskap for å støtte utøverne i konkurranser på øverste nivå, og partnerskapet vil utnytte adidas sine mer enn 75 års erfaring med å levere det beste utstyret for idrettsutøvere. 

 - Først vil jeg gratulere hoppjentene med lørdagens laggull og Marius Lindvik med VM-gullet på søndag, sier Bjørn Gulden, Adm. Direktør i adidas.

”Vi er veldig glade for å inngå et partnerskap med de norske skihopperne. Hopplandslaget kan se tilbake på flere av de mest suksessrike epokene i hoppsportens historie. Vi ser frem til å bidra til deres fremtidige suksesser ved å gjøre det vi er best på: Å skape førsteklasses produkter for utøverne. Gjennom dette samarbeidet skal vi støtte dagens utøvere og inspirere morgendagens talenter med spennende fottøy og bekledning. Som en stolt nordmann og lidenskapelig skientusiast, klarer jeg knapt å vente til partnerskapet blir en realitet og laget får på seg våre tre striper. Jeg er veldig spent på hva vi kan oppnå sammen – særlig når vi nærmer oss verdens største feiring av vintersport i 2026, De Olympiske Leker i Milano-Cortina.”

Avtalen trer i kraft 1. mai 2025. adidas vil utstyre Hopplandslagets utøvere med det siste innen skotøy og bekledning foran både vinter- og sommersesong. 

“I tråd med Hopplandslagets ett landslag-strategi, ønsker adidas gjennom samarbeidet å sikre at både hoppgutta og hoppjentene får lik tilgang til toppmoderne utstyr, bekledning og muligheter. Samarbeidet mellom adidas og Hopplandslaget inkluderer både bekledning og finansiell støtte. Samarbeidet med adidas vil løfte Hopplandslagets merkevare på kort og lang sikt. Dette er en historisk god avtale for norsk skihopping. Å inngå et partnerskap med adidas – et av de mest ikoniske sportsmerkene i verden – gir våre utøvere unik tilgang til det absolutt beste utstyret som finnes. Fra sommer til de største vinterarenaene i verden, sikrer dette samarbeidet at laget vårt er rustet for suksess på alle nivåer. Hvis jeg kunne velge fra hvilket som helst merke, ville jeg valgt adidas hver eneste gang, sier Hoppsjef Jan-Erik Aalbu”. 

I tråd med Norges ettlagstilnærming, søker adidas gjennom partnerskapet å sikre at både menn og kvinner i Hopplandslaget får samme tilgang til toppmoderne utstyr, klær og muligheter.

“Vi er utrolig stolte over å inngå dette partnerskapet med Hopplandslaget. Å utstyre utøvere slik at de kan prestere på sitt aller beste, ofte under de mest krevende forhold, er det som driver oss hver dag. Vi er begeistret over å kunne tilby Hopplandslaget innovative produkter utviklet for topp ytelse, både i bakken og utenfor,” sier Carla Murphy, Senior Vice President/Global General Manager, adidas Outdoor.

nif-epi04, 04