Hopp til innhold

Julie Undlien Width, marketingdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge, sammen med Smash-elsker Harald Østberg Amundsen og daglig leder i NSF langrenn Cathrine Instebø. (Foto: Steinar Bjerkmann / NSF)

Nidar og Skiforbundet Langrenn blir partnere

Nidar inngår partnerskap med Norges Skiforbund Langrenn og teamer opp med langrennslandslaget.

– Dette smaker nesten som gull. Skitur og sjokolade er en stolt tradisjon i Norge. For oss er dette en viktig og god avtale i VM-sesongen. Løperne trenger rask energi etter harde treningsøkter og skirenn, sier Cathrine Instebø, daglig leder Skiforbundet langrenn. 

Avtalen gjør Orkla Confectionery & Snacks Norge og merkevaren Nidar til offisiell sponsor og samarbeidspartner for Norges Skiforbund Langrenn og langrennslandslaget menn elite. 

– Nidar har laget norsk kvalitetssjokolade i Trondheim i over 100 år, og med VM på hjemmebane, er dette den perfekte anledningen for et samarbeid. Langrenn har en helt spesiell plass i Norge, og vi er stolte av å være en del av det. Sjokolade hører med på skituren - det er lov å kose seg når man har gjort en innsats, enten i skiløypa eller på tur, sier Julie Undlien Wisth, marketingdirektør i Orkla Confectionery & Snacks Norge. 

Samarbeidet gjelder for sesongen 2024/2025.

– Dette er en perfekt match, Vi jobber på vi – Nidar gir seg aldri på smak, og langrennsløperne gir seg aldri i sporet, avslutter Undlien Wisth. 

NIF-EPI02, 02