Trener 3 kurs, langrenn 2024

Norges Skiforbund, langrenn arrangerer Trener 3-kurs med oppstart i august. Påmelding innen 09. juni.

Norges Skiforbund, langrenn vil i 2024 arrangere Trener 3-kurs med oppstart i august.

Kurset vil bygges opp rundt to (lang-)helgesamlinger:

Lillehammer 8.–11. august hvor hovedtemaene vil være teknikk, treningsfysiologi og basistrening.

Oslo (Ullevål) 13.–15. september: Fellessamling på tvers av idretter i regi av NIF/Olympiatoppen Her vil det også være noe digital undervisning i forkant og etterkant av samlingen.

I tillegg vil det være en avsluttende oppgave som deltakerne må levere.

Vi kan love gode foredragsholdere som Øyvind Sandbakk og Audun Svartdal, samt fagpersoner fra Olympiatoppen og NSF. Kurset vil for en stor del gjennomføres i samarbeid med Norges Skiskytterforbund.

Kursavgiften er kr. 3.500,- og dekker overnatting og mat på den første samlingen samt mat under samlingen på Ullevål med NIF/OLT. På denne samlingen må deltakerne organisere overnatting selv. Reise til og fra kursstedene må dekkes av den enkelte.

Målgruppen for kurset er de som har tatt Trener 2-kurs tidligere, eller har tilsvarende kompetanse. Tilsvarende kompetanse betyr at man har erfaring fra junior-/seniornivå som utøver, og/eller har annen relevant idrettsfaglig utdanning eller trenererfaring. Deltakerne bør til daglig være trenere for junior-/seniorutøvere.

Har dere spørsmål, ta kontakt med Pål Rise, pal.rise@skiforbundet.no

Påmelding kan gjøres her