Hopp til innhold

Adm. direktør i DHL Express, Terje Aarbog, og daglig leder NSF langrenn, Cathrine Instebø. (Foto: Steinar Bjerkmann / NSF)

Sponsorløft for langrennskvinnene – DHL Express utvider samarbeidet med NSF

DHL Express har siden 2019 vært stolt sponsor av menn elite. Nå girer selskapet opp og blir også synlige på landslagskvinnene i langrenn.

–  Vi er enormt glade og ikke minst stolte over å kunne utvide vår avtale til også å inkludere kvinnelandslaget i langrenn, sier adm. direktør i DHL Express, Terje Aarbog. 

– Norsk langrenn er en solid grunnpilar i det norske samfunnet og engasjerer hele nasjonen. Vår ambisjon er å ytterligere styrke vår merkevare i Norge, og for å fram alle muligheter vi kan tilby innen logistikk både nasjonalt og globalt. Vi håper og tror at vi med vår tilstedeværelse over hele verden, så vil DHL Express kunne bidra positivt til økt interesse for langrennssporten også utenfor landegrensene. 

DHL Express jobber aktivt med å støtte og fremme kvinnelige utøvere i ulike idrettsgrener. 

– Gjennom sponsoravtaler, partnerskap og andre initiativer ønsker DHL Express å bidra til å øke synligheten og anerkjennelsen av kvinnelige idrettsutøvere. DHL Express er stolte av å være en del av denne positive utviklingen og fortsetter å støtte kvinner i sporten for å inspirere neste generasjon av kvinnelige utøvere. Jeg er helt sikker på at dette samarbeidet også vil bidra til økt stolthetsfølelse internt. Vi gleder oss til å følge tett med til vinteren, fortsetter Aarbog.

Dermed vil den gule- og røde DHL Express-logoen bli synlig på langrennsdressen til både herrene og kvinnene i VM-sesongen. DHLs hovedkontor i Norge ligger sentralt plassert på Skedsmokorset, mellom Oslo og Gardermoen.

– Dette er en fantastisk nyhet. Vi er stolte over at DHL Express utvider samarbeidet med NSF langrenn til også å inkludere kvinner elite. Dette vil bety mye fram mot VM, sier daglig leder NSF langrenn, Cathrine Instebø.

Hun forteller om felles mål der DHL Express og langrennslandslaget sammen skal bli enda bedre.

– DHL Express er en sterk og solid merkevare med tilstedeværelse i 220 land. De kjenner Norge og store deler av verden svært godt. Sammen kan vi utvikle langrenn både her hjemme og ikke minst internasjonalt, sier Instebø.

Foto: Terje Aarbog og Cathrine Instebø er enige om utvidet samarbeid mellom DHL Express og langrennslandslaget. (Foto: Steinar Bjerkmann / NSF)

NIF-EPI02, 02