Flere på ski i Finnmark

Rekrutteringsarbeidet i Finnmark drives frem av vår skiklubbutvikler Espen Rognli. Kontakt Espen for hjelp til klubbutvikling, trenerkurs og kreative aktiviteter.

Er du usikker på hvorfor din klubb trenger å få besøk av Espen? Er svaret ditt ja, bør du egentlig ikke lure så mye lenger. Da kontakter du Finnmark skikrets for å få Espen til å ta en tur til din klubb. finnmark@skiforbundet.no (Se all kontaktinfo lenger ned.)

Finnmark skikrets og Norges skiforbund ønsker å få flere barn og unge ut på ski i skiløyper og alpinbakker, flere deltakere på renn og flere til å bidra i rekrutteringsarbeidet for skisporten. Vi må engasjere mange foreldre inn i klubbene og styrke klubbdriften, vi må gi barn og ungdom et godt ukentlig aktivitetstilbud lokalt og vi må invitere barn og ungdom i skikretsen til artige, kreative og gode arrangement. Espen og de andre skiklubbutviklernes viktigste mål er å hjelpe klubbene til å øke aktiviteten og styrke rekrutteringsarbeidet.

For å få til dette skal Espen ut til klubbene og ut i skianleggene for å møte de aktive og klubbildsjelene. Det er veldig lav terskel for kontakt, og den kommende sesongen blir som alltid: Den viktigste sesongen noensinne!

Espens høstturné

I år som i fjor ønsker Espen å bruke høsten på å komme seg rundt i Finnmark og bli bedre kjent med klubbene. Da får han bedre kjennskap til status i klubbene og hvordan han kan hjelpe dem bedre.

Espen har en særlig vekt på aldersgruppa 6-12 år og ønsker å bidra til ny giv i alle klubber han kommer til. Hans viktigste oppgave er å besøke klubber og miljøer for å bistå med ulike typer kurs, erfaringsutveksling og aktiviteter. Samtidig er han selvsagt åpen for alle typer innspill og ønsker fra klubbene.

Espen er også et bindeledd mellom klubber, kretsen, Skiforbundet og Norges idrettsforbund, både på krets og sentralt nivå. Det betyr at en henvendelse til Espen har veldig kort vei videre opp i systemet i verdens beste skinasjon for å finne de rette kompetansepersonene som kan bidra til å løse din utfordring.

KONTAKT ESPEN

espen.rognli@skiforbundet.no
jonas.karlsbakk@skiforbundet.no (Adm.sjef, Finnmark)

Tlf: 900 30 787 (Tlf Espen)
Tlf: 913 96 943 (Tlf Jonas)
finnmark@skiforbundet.no (Går direkte til både Jonas og Espen)

Aktiviteter for rekruttering

Få klubben din med på Telenor Karusell og Skisprell kommende vinter. Dette er skiforbundets viktigste arrangements- og aktivitetskonsepter. De skal hjelpe klubbene med å utvikle gode arrangement og sikre at dere har gode og rekrutterende skianlegg som inviterer til skilek både med og uten instruksjon.

Mer om skisprell og telenorkarusell

Klubbguiden

Nå er klubbguiden her, som er et verktøy for kommunikasjon med foresatte i klubben deres. Her skal foresatte finne alt de trenger å vite om klubben de er medlem i, fra hvem dere er til, hvordan melde seg på til skirenn og utstyrguide. Dere kan åpne dokumentet med adobe reader, legg inn logo, klubbnavn og forsidebilde. Rediger deretter de blå feltene, slik at denne klubbguiden blir deres klubb sin personlige klubbguide.

Eventuelle spørsmål kan rettes til skiklubbutvikler i din krets. finnmark@skiforbundet.no

LAST NED KLUBBGUIDEN

Norges skiforbund

Norges skiforbund har et stort apparat i både skigrener og kretsapparat som kan bistå klubbene med hjelp på alle nivå. Sjekk denne siden for å lære mer om rekrutteringsarbeidet i skiforbundet.

Rekruttering i NSF

Bli medlem i klubb

Det er viktig at vi får flest mulig som er glad i å stå på ski til å bli medlem i sin lokale klubb. Finn din klubb og meld deg inn:

BLI MEDLEM I DIN KLUBB I FINNMARK