Terminlister (5 neste renn)

Fra Til Arr. navn Arrangør Gren Krets Live
Fra 13.09.2024 Til 15.09.2024 Arr. navn Alpin Kretssamling MRSK - SNØ-hallen 1 Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live
Fra 27.09.2024 Til 29.09.2024 Arr. navn Alpin Kretssamling MRSK - SNØ-hallen 2 Arrangør Møre og Romsdal Skikrets Gren Alpint Krets Møre og Romsdal Skikrets Live

God sommer!

Møre og Romsdal skikrets ønsker dere en riktig fin sommer! Kretskontoret tar ferie i juli, og er tilbake i august. Er det noe spesielt, så ta gjerne kontakt. Skikretsen er "på hjul", og kommer gjerne på klubb-besøk, og bidrar med inspirasjon og kunnskap inn i ski - og barmarks-aktiviteter!

Kretslaget Langrenn

Kretslaget vårt i langrenn er i gang med sin første samling 28-30 juni bl.a. ved Skaret Skisenter. Kretstrener Eskil Engdahl var fredag i gang med første intervalløkt på rulleski.

Ski og Aktivitetsanlegg

Volda Langrenn og Skiskyting ser også på mulighet for et skileikanlegg ved anlegget sitt på Reset. Planen er et helårs-anlegg for ski, rulleski og sykkel-aktiviteter for barn og ungdom. Forhåpentligvis kan det gi stor og god aktivitet året rundt, båre organisert - og uorganisert. Marianne Myklebust - NSF, var også på befaring i Volde, og vil bidra med sin kompetanse i prosjektet.

Nytt Skileikanlegg i Tingvoll

Tingvoll IL prosjekterer en imponerende flott Friluftspark i området rundt Lysløypen/ skistadion, og blant annet planlegges det for to veldig spennende skileikområder - med ulike utfordringer for alle aldersklasser. Det blir artig å følge dette prosjektet videre!

Alpintrening på Sommer-snø!

Mange klubber, skikretser, skigymnas, team og landslag trener i juni ved Galdhøpiggen Sommerskisenter. Breen er tettpakket av løyper og alpinister! Strålende vær, nattefrost, tidlig heis-start kl. 0600, og topp treningsforhold! Møre og Romsdal skikrets var blant lagene som trente på Juvass denne uken.

Barnas Superhelg på Vestnes

Det ble en fin Superlørdag på Vestnes! 50 barn/ ungdom var innom skileik/ skisprell-aktiviteten og fikk prøve bl.a. rulleski. Tomrefjord IL, Tresfjord IL og vår Klubbutvikler Jan Ole organiserte aktiviteten. Stor Takk til Sport 1 Tomra som var med og initierte Superlørdagen.

Sjekk aktivitetstallene for 2023

Vekst i alpinsporten og stor vekst i randonee er de mest gledelige resultatene i de foreløpige aktivitetstallene for 2023. Tallene fra samordnet rapportering fra 2023 viser at både antall medlemmer og aktive minker noe, men at frafallet stagnerer i forhold til tidligere år. – Vi ser flere positive effekter av vårt viktigste satsingsområde mot barn og unge, sier leder for rekrutteringsavdelingen i Norges Skiforbund, Sven Håkon Kulbeck.

Alpinsamlinger

Fire fine krets-alpinsamlinger er gjennomført før sommeren på Strandafjellet og Juvass. Neste kretssamlinger er i SNØ-hallen i september. Nærmere informasjon kommer.

Norgescup Junior i Molde

Molde og Omegn IF er tildelt Norgescuprenn for juniorer ved Skaret Skisenter i januar 2025. NC Junior er blant de største skiarrangementene i Norge med 800 deltagere! Onsdag 19.06. inviteres det til "Kick Off" for arrangementet.

se flere nyheter Vis alle nyheter
nif-epi04, 04