Flott helg med «VM-samling»

Det er gledelig at det blomstrer med ungdommer i ski-Norge. I overkant av 70 ungdommer var i helga samlet på Steinkjer for å delta på «VM-samling» i nordiske grener i Trøndelag. Dette ble en flott helg med mye aktivitet og bekjentskaper på tvers av grener, klubber og kretser.

Den populære ungdomssamlinga er et fellestiltak mot Ski-VM 2025 mellom Nord-Trøndelag Skikrets og Sør-Trøndelag Skikrets. Sammen med skikretsene og ski-VM 2025 sto Steinkjer skiklubb som arrangør for helgas samling. Det hele startet fredag med en «VM-økt», og fortsatte gjennom helga med gode økter i hoppbakkene, rulleskiløypa og treningsområdet på Steinkjer skistadion. Samlinga for 13-16-åringene innen hopp, kombinert og langrenn hadde også stort fokus på det sosiale, og her vart mange bedre kjent på tvers av gren, krets og klubb.

Utøvere fra Team Elon, Team Midt-Norge Langrenn, Trønderhopp og Steinkjer videregående stilte opp som trenere gjennom helgen. I tillegg innledet Ski-VM 2025 ved Åge Skistad samlingen før han holdt et foredrag for foreldre og trenere om Ski-VM 2025.

Takk til alle innvolverte for inspirerende bidrag inn i samlingen.

Stor takk til Steinkjer skiklubb som arrangør, og alle andre frivillige som bidro på samlingen.

Takk for godt samarbeid med Sør-Trøndelag Skikrets og hopp, kombinert og langrenn i begge kretsene, og til SpareBank1 SMN  og Coop Midt-Norge som samarbeidspartner.

Samarbeidet mellom grenene og skikretsene om felles samling ønsker man å bygge videre på. Vi håper også dette er noe som kan videreføres etter VM i Trondheim.

Sammen gleder vi oss til Ski-VM 2025 i Trondheim