Foto: Stine Høidahl Lundbakk, Bodø Alpinklubb

Vellykket jentecamp i Bodø

Lørdag 31. august ble historiens første jentecamp arrangert i Bodø og 10 jenter fikk en hel dag med lek og aktivitet i turnhallen, i regi av Bodø alpinklubb, NOR Freeski og DNB.

Dagen bestod av trampolineøkter, lek og moro, trampettøkt, hinderløype og tumbling. Jentene fikk god tid til å utforske og bruke de ulike stasjonene. Det ble jobbet både med grunnleggende teknikker og mer avanserte triks og flips for de som ønsket det.

- For en fin dag vi har hatt! Det har vært morsomt å se at jentene har kost seg sammen denne dagen og ikke minst at de har hatt progresjon på øvelser, forteller Stine Høidahl Lundbakk, som bidro som trener fra Bodø alpinklubb.

Sammen med hovedsponsor DNB og deres initiativ #huninvester har Norges skiforbund en større satsning på jenter. Jentecampen er et sentralt ledd i denne satsningen for å rekruttere flere jenter til freeski og vise at også #hunkjørerfreeski. I Bodø alpinklubb har man en egen gruppe som holder på med freeski/jibbing, i tillegg til at det er i overkant av 50 små aktive alpinister.

- Vi har faktisk en større andel jenter i klubben vår, og det syns vi er veldig stas! Vi ønsker oss imidlertid flere medlemmer uansett kjønn, så det er bare å ta kontakt dersom man vil være med oss og trene alpin, sier Stine Lundbakk i alpinklubben.

Tusen takk til DNB, trenere og ikke minst alle jentene  - Sammen skapte vi en knallbra helg!

nif-epi04, 04