God stemning og super innsats på ny barmarksamling

Det var en gjeng med fulladede batterier som møttes til en ny samling på Storefjell i helgen (22-25 september). Store deler av gjengen som er innstilt til Special Olympics Winter Games 2017 var samlet, samt noen nye og noen kjente fjes.

Storefjell Resort Hotell var på ny base da troppen skulle samles for en ny høstsamling (22-25 september). Store deler av gjengen ankom torsdag kveld, slik at de fikk med seg første del av den gode maten på Storefjell. Resten ankom sent torsdag kveld, før Lillehammer-gjengen ankom tidlig fredag morgen, slik at de akkurat rakk første økt.
Første økten på samlingen bestod av en tøff intervalløkt i litt ymse høstvær. Stemningen var allikevel god og pågangsmotet i gjengen var upåklagelig, så da var det lille regnværet som kom bare til pynt. Denne samlingen bestod av både langrennsløpere og alpinister, men de kjørte alle det samme opplegget, slik at de fikk styrket fellesskapet og samholdet i gruppa.

Til andre økten denne dagen klarnet det skikkelig opp, og vi fikk se fjellheimen i nydelig høstvær. Her stod balanse, koordinasjon, hurtighet og styrke på planen. De fleste kjente det etter en seig intervall tidligere på dagen, men det var en voldsom innsats på hele gjengen som var flinke til å oppmuntre hverandre og gi jernet.
Fredag kveld ble brukt til en bli kjent-runde, da det var noen nye fjes med på denne samlingen. Ikke bare utøvere, men også trenere som mange ikke hadde møtt før. Denne gjengen med utøvere fortjener all mulig skryt, da de er imøtekommende og lette å bli kjent med.
Lørdag morgen våknet vi heldigvis opp til opphold, da det var langtur på fjellet som stod på planen. Det begynte etter hvert å blåse surt på fjellet, og noen merket kanskje at det ikke lenger var sommer, og høsten/vinteren var på innmarsj, inkludert undertegnede.

Etter denne økta hadde utøverne litt tid til å slappe av og restituere frem til neste økt. Noen valgte å sove, mens andre valgte å restituere i boblebadet, som de gode idrettsutøverne de er. En ny økt med koordinasjon, balanse, styrke og hurtighet avsluttet lørdagens trening.

En sliten, men glad gjeng var etter hvert klare for quiz lørdag kveld, samt fremvisning av bilder tatt under helgen. Dette førte til god stemning, og en bra samling ble feiret med brus og grønnsaker. Fengende musikk og dans førte til nye høyder på stemningsbarometeret, og nye dansetrinn ble innført.
Samlingens siste økt var en ny intervall, og denne gangen var det regn motbakkeintervall som stod på menyen. Den siste energien i bein og hjertepumpe skulle ut denne dagen, og Storefjell har sjelden sett mer innsats og guts enn det denne gjengen viste her. Dette lover veldig godt før Special Olympics World Games 2017 i Østerrike. Er det noen som burde være nervøse her så er det utlendingene.

Ønsker du å se flere bilder fra helgens samling, kan du besøke Skiforbundet FH sine facebooksider.

Til slutt vil jeg takke for å ha fått vært med denne fantastiske gjengen på tur, og ønske lykke til i videre treningsarbeid frem mot SOWWG 2017.

Martin Galleberg