Evalueringsutvalgets rapport er lagt frem

Evalueringsutvalget ble nedsatt 26. oktober 2021 av Norges Skiforbund v/ Skistyret i samråd med skikretsene, for å evaluere den såkalte «hoppsaken» som utspilte seg sommeren og høsten 2021. Utvalget avga 29. januar 2022 sin enstemmige rapport.

Utvalget har bestått av Katharina Rise (leder), Siv Jørgensen (oppnevnt av kretsene), Fredrik Hald (oppnevnt av kretsene), Svein Oppegaard og Roger Solheim.

Les mer om Evauleringsutvalget og dets mandat

Rapporten fra Evalueringsutvalget ble lagt frem for skikretslederne, Skistyret, øvrige involverte parter, øvrige tillitsvalgte og ansatte i NSF og media i forbindelse med NSFs kretsledersamling på Scandic Lillestrøm lørdag 29. januar 2022. Rapporten ble offentliggjort samme dag.

Evalueringsutvalgets rapport

Evalueringsutvalget håper rapporten vil gjøre det mulig for NSF å lære av saken for å unngå at lignende hendelser inntreffer i fremtiden. Utvalget håper samtidig at rapporten vil være et bidrag til at de involverte, og alle andre som er berørt av saken, i fellesskap kan legge den bak seg og fremover bruke sine ressurser på å skape idrettsglede og mange, glade og gode skiløpere.