Øistein Lunde (Morten Nordli)

Lunde konstituert som generalsekretær

Styret i Norges Skiforbund (Skistyret) har konstituert Øistein Lunde (43) som ny generalsekretær fra 1. november 2022.

Skistyret har konstituert Øistein Lunde som generalsekretær fra 1.november og frem til ny generalsekretær er ansatt og permanent på plass. Lunde har arbeidet i skiforbundet siden 2007 i ulike roller, som arrangementskonsulent, spesialrådgiver og som avdelingsleder/organisasjonssjef fra høsten 2019.

– Vi er godt fornøyde med at Øistein takket ja til rollen som konstituert generalsekretær. Øistein kjenner Norges Skiforbund godt gjennom mange år og er kunnskapsrik og erfaren, sier skipresident Tove Moe Dyrhaug.

43-årignen fra Gjøvik er utdannet økonom og har bred erfaring fra flere fagområder i fellesfunksjonene i Norges Skiforbund. Han kjenner organisasjonen både sentralt, i grenene og på krets- og klubbnivå godt.

Lunde har vært involvert i skiidretten det meste av livet, blant annet som trener, arrangør, TD og ulike tillitsverv i klubb før oppstart i NSF.

– Jeg takker for tillitten fra Skistyret, og ser frem til nye oppgaver i en periode fremover, sier Lunde.