Presisering fra generalsekretæren

Jeg har fått noen spørsmål når det gjelder min oppsigelse som generalsekretær i Skiforbundet. Det er viktig for meg å presisere hva som er fakta i forbindelse med denne prosessen.

Av Arne Baumann, generalsekretær i Norges Skiforbund

I media kan man få inntrykk av at jeg hadde bestemt meg for å slutte før sommeren og at dette ble holdt hemmelig. Det er ikke riktig.

slutten av mai hadde jeg dialog med skipresidenten og visepresidenten om min fremtid der jeg kommuniserte at jeg vurderte å slutte i jobben. I mailutveksling og samtaler mellom oss tre ble det bekreftet at jeg kunne slutte senest 30.november, i henhold til min ansettelseskontrakt, dersom dette skulle bli endelig konklusjon i forbindelse med våre samtaler etter sommeren

Det handlet rent formelt om at jeg ønsket å sikre at jeg kunne slutte i november (6 mnd. oppsigelse i min avtale), dersom det skulle bli min konklusjon etter våre samtaler.

Det var enighet mellom oss tre (skipresident, visepresident og meg) at endelig beslutning om fremtiden skulle fattes etter en nærmere dialog over sommeren. Utgangspunktet var at de ønsket at jeg skulle fortsette, og at jeg ønsket å vurdere dette.

Siden jeg på det tidspunktet ikke hadde bestemt meg, var det derfor ikke noe tema å informere om det på Skitinget eller i andre sammenhenger før sommeren.

Det er også blitt spekulert i at det er en konflikt rundt min oppsigelse. Jeg vil igjen avkrefte dette.

nif-epi04, 04