Maiken Caspersen Falla la opp i 2022, men gikk NM-stafetten på Beitostølen i vinter for Strandbygda IL. (NTB)

Falla ny trener i Team Elon Innlandet

Tidligere olympisk- og verdensmester Maiken Caspersen Falla (33) blir ny assistenttrener på Team Elon Innlandet.

33-åringen fra Strandbygda IL skal bidra på enkeltøkter frem til hovedtrener Karl-Gunnar Skjønsfjell er på plass fra 1.august, men også være med videre på økter og som sparringspartner for både utøvere og trener utover høsten og vinteren. Hun vil også være med på enkelte rennhelger gjennom vinteren.

Caspersen Falla er allerede i gang med assistentjobben vedsiden av jobben som lærer på Wang på Hamar siden høsten 2021 der hun blant annet har trent juniorene. Den tidligere landslagsutøveren i langrenn har også trener 1-3-kurs.

– Blir bra dette, og vi har hatt en fin oppstart med det nye laget. Jeg ser veldig frem til å bidra på trenersiden for dette spennende laget, sier hun.

Leder for styringsgruppa for Team Elon Innlandet, Torbjørn Broks Pettersen, er strålende fornøyd med «nysigneringen».

– Dette er jo en fantastisk ressurs å ha med i støtteapparatet for oss. Maiken er en av våre aller beste langrennsløperne gjennom tidene, og vi er svært glade for å benytte hennes kompetanse. Dette er jo perfekt i forhold Norges Skiforbunds skipolitiske dokument hvor vi for eksempel vil ha med tidligere aktive velkommen i nye roller når de legger opp. Dette er viktig for ski-Norge, sier Broks Pettersen.

Det er skikretsene Buskerud, Hedmark og Oppland som står bak satsingen, Team Elon Innlandet.

Les mer om Team Elon Innlandet

Bildene: Her er Maiken sammen med laget. Til høyre med hovedtrener Karl-Gunnar Skjønsfjell.