Illustrasjonsfoto kurs (Ola Mattson)

Viktige nye kurs i alpinanlegg

Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner holder kurs, møter og arrangerer studieturer og treff innenfor en rekke kategorier, flere ganger per år. Det er nye viktige kurs på programmet foran 2024-2025-sesongen.

Det er nye kurs for prepareringsmaskiner, digitale kurs for driftsledere. Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner har også et bra kurs for ledere i alpinanlegg, de som har det ytterste ansvaret for driftslederen og driften. Mye nytt har kommet, og endret seg opp igjennom de siste 5-10 årene!

Årlige faste utdanninger i regi av foreningen er:
- Driftslederkurs for skitrekk og stolheis
- Skipatruljekurs
- Parkbyggerkurs
- Preppekurs (kurs i dokumentert opplæring for førere av prepareringsmaskiner)

Øvrige kurs og seminarer arrangeres etter behov.

Kursene og samlingene til Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner holdes over hele landet, gjerne hos et medlem eller på en større fjelldestinasjon eller i Oslo for lett tilgjengelighet for medlemmene. Noen kurs krever et stort anlegg, for eksempel preppekurs der foreningen er avhengige av mange maskiner, eller skipatruljekurs der foreningen jobber sammen med prehospitale tjenester og erfarne skipatruljer.

Det er et skjerpet fokus på alpinanlegg og sikkerhetsstyring.

Her finner dere Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoners aktivitetskalender 2023 -2024

NIF-EPI02, 02