Ny Skilisens 2024/25

En trygg og ansvarlig forsikringsordning for ski-Norge. Her er alt du trenger å vite om vinterens Skilisens.

GÅ til skilisens.no

Skilisensforsikringen skal være en trygg og ansvarlig forsikring for alle skiutøvere når uhellet først er ute.

Dette er nytt for sesongen 24/25:

Stadig flere benytter seg av forsikringen i Skilisensen. Det medfører høyere skadeutbetalinger som - dessverre - gir dyrere forsikring og høyere egenandeler.

Priser sesongen 24/25:

Alpint *

• Årslisens grunn: Tilbys ikke
  • Årslisens utvidet: 4.200,- kroner

Freestyle **

• Årslisens grunn: Tilbys ikke
  • Årslisens utvidet: 3.000,- kroner

Hopp og kombinert

• Årslisens grunn: 740,- kroner
  • Årslisens utvidet: 2.600,- kroner

Langrenn og Randonee

• Årslisens grunn: 530,- kroner
  • Årslisens utvidet: 1.990,- kroner

Telemark

• Årslisens grunn: 740,- kroner
  • Årslisens utvidet: 2.600,- kroner

* I alpint er det mulig å kjøpe engangslisens for klubb- og kretsaktivitet, men alle som skal delta i FIS-renn må kjøpe utvidet årslisens.

** I freeski/freestyle er det mulig å kjøpe engangslisens for klubb- og kretsaktivitet, men alle som skal delta i FIS-renn, f. eks Norgescup, må kjøpe utvidet årslisens.

Priser for engangslisens er:

Engangslisens under 26 år: Kr. 100
Engangslisens over 26 år: Kr. 250

NSF oppfordrer utøvere å sette seg inn i dekninger og vilkår. Det er ulik dekningsgrad på de ulike lisensene. En engangslisens har kun dekning på arrangementsdagen, og vil ikke kunne dekke skader som skjer for eksempel på treninger.

Skiforbundet skal ikke tjene penger på Skilisensen, og prisene har vært nokså stabile de siste årene. På tvers av idretter og særforbund økes nå lisensprisene av samme årsak som hos oss i Skiforbundet.

Mulighet for støtte

Skiforbundets visjon er Skiglede for alle! Vi skal derfor etablere et fond der utøvere som opplever økonomi som barriere kan søke om bidrag til lisensbetalingen. Søknaden for utøver går via klubb til forbundet. Mer informasjon om ordningen, som skal være enkel og tilgjengelig, kommer innen 1. oktober.

All informasjon om skilisens finner du på:

Skilisens.no