Høstmøte Østfold Skikrets 2024

Klubbhuset til NMK Trøgstad (Kirkeveien 52, 1860 Trøgstad)  Kart

Program:
Kl. 1800 Fellesmøte - Åpning med kretsleder
Kl. 1805 Foredrag med Marianne Aasland (NPG Sport & Communication)
Kl.1900 Rekruttering Østfold Skikrets ved skiklubbutvikler Ingunn Fossmellem
Kl. 1930 Pause
Kl. 1945 Grenvise møter

Foredrag med Marianne Aasland
Like Muligheter – kampen for likestilling i idretten

Med verdiprosjektet, Like Muligheter, settes det fokus på likestilling i idretten.

Sammen med Norges idrettsforbund, særforbund, klubber, sponsorer og idrettsprofiler skal vi samarbeide om å øke andelen kvinnelige ledere og bedre rammebetingelsene for jente- og kvinneidretten. Ord skal bli til handling. Penger blir derfor øremerket konkrete mål og tiltak i ulike idretter, både på klubb og forbundsnivå, og i topp- og breddeidretten.

Det er ikke like muligheter for jenter og gutter til å delta i idrett i dag. Det er ulike krav til deltakelse, ulike lønns- og premiepenger, ulike treningsforhold og andre forskjeller. Jenter i idretten får generelt mindre medieoppmerksomhet, lavere sponsorinntekter og det er vanskeligere å leve av idretten som toppidrettsutøver for kvinner enn menn.

Hovedmålet er i første fase å sikre jenter like gode rammebetingelser som gutter i idretten. Vi ønsker å skape en nasjonal dugnad og sette tema på agendaen. Vi jobber for: Fra ord til handling. Ingen klarer dette alene – og vi heier på alle som jobber for at jenter skal få Like Muligheter! Vi har satt tydelige mål og tiltak, og sikrer at midlene forbundene og klubbene får blir brukt til formålet. Prosjektleder følger opp hvert forbund og klubb, slik at de må rapportere inn hva midlene er brukt til, og hvilke aktiviteter som settes i gang.

Påmelding   Frist 18. oktober