Samling med kuldegrader inne - sol ute

Landslag og impuls senior for syns og bevegelseshemmede har gjort unna nok en samling på vei mot sesongstart

Ny samling er unnagjort og her kan du lese litt mer om samlingen sett fra utøvernes side;
Denne samlinga startet opp med et par dager i Oslo, der vi gjorde unna ulike typer tester og annen trening på Toppidrettssenteret.
Mariann og Nils-Erik Ulset fra skiskyting begynte samlingen med å utfordre Knut Arild Hareide og Jonas Gahr Støhre til en rulleskiøkt i forbindelse med "trenilag" -kampanjen. Sekvensen ble en god opplevelse for alle parter som også ble godt dekket av media.
Det var såpass vellykka at Hareide ville ha en ekstra treningstur etter at all filmingen var over, noe vi selvsagt mer enn gjerne ble med på.

Intervall i Holmenkollen: når til og med Martin Jonsrud Sundby synes det kan være litt vel utfordrende i de til tider meget kuperte rulleskiløypene i Holmenkollen, var nok Mariann`s opplevelse på kjelke noe av det samme. Men hun overlevde den første (..og antaglig den siste) turen i disse løypene. De stående gutta våre klagde ikke så mye, selv om de nok nølte litt før de slapp seg utfor de værste utforkjøringene.

Etter et par intense dager i Oslo var musklene godt slitne da vi onsdag vendte nesen østover mot vår søta bror i Torsby.
Denne gangen hadde vi funnet oss et nytt overnattingssted på et litt mer avsidesliggende, men idyllisk sted kalt Markusfolks gård "med skogen och vatnet som granne".

Etter torsdagens styrkeøkt utfordret badenymfen Mariann gjengen til bading, det var heller laber respons fra de andre landkrabbene, bortsett fra nordlendingen Torbjørn som måtte bevise sin barskhet. Først foreslo han nakenbading, men ente til slutt opp i boxeren, til alles lettelse.....

Tilpassing av nye kjelker var en viktig del av samlingen. Første kveld i Tordby oppsøkte sitskierene våre Jon Ivar og Mariann alluminiumsarbeideren Albert for å reparere gamle og hente ut splitter nye kjelker. Det ble noen trivlige og effektive timer hos det hyggelige ekteparet som opprinnelig er fra Nederland.

Rens av drikkebelter: Vår fysioterapaut Hilde følger opp hygiene og passer på at alle holder seg friske. Jevnlig er det sjekk av drikkebelter, og nå måtte gjengen til pers igjen,  alle drikkebelter ble sjekket og rengjørt med klor. Noen hadde definitivt mer behov for rengjøring enn andre, der det til tider viste å vokse ugress både inne og utenpå beholderen av flere av våre mannlige stående utøvere, uten å nevne navn, Håkon og Kristian... Det er vel bra at det ikke eksisterer bilder av dette.....!!!

Det har blitt mange gode og litt kalde skiøkter i tunellen. Mange vil nok kalle det galskap å oppsøke kulde og snø når vi har opp i mot 20 grader og finvær ute. Men slik er det å være skiløper, da er det selvsagt aldri noe som frister mer enn minusgrader og snø. For de som ikke har prøvd en skitunell før, så minner det hele om en stor fryseboks med masse masse rim inni.

Men vi har også kost oss mye ute i det flotte septemberværet. Siste kveld hadde vi en bedre middag med taco på tarassen. Da fikk vi overraskende besøk av familien van Djik som gjerne ville si adjø til gjengen. Det ble en trivelig kveld med kakespising og noe godt i glasset.

Til slutt vil vi takke for oss til Markusfolket og andre folk for en flott samling med mye bra trening, godt samhold i gruppa og herlig sommervær.

Se flere bilder fra samlingen på våre Facebooksider Skiforbundet FH

nif-epi04, 04