Skiglede for alle i Sør-Trøndelag skikrets

Rekrutteringsarbeidet i Sør-Trøndelag drives frem av vår nye skiklubbutvikler Kjetil Øygard. Kjetil er klar for å hjelpe din klubb med klubbutvikling, trenerkurs og spennende aktiviteter.

Hei!
Mitt navn er Kjetil, og er den nye skiklubbutvikleren i Sør-Trøndelag skikrets. Jeg ønsker å bidra til økt fokus på rekruttering og bredde i skiklubbene i Sør-Trøndelag.

Sør-Trøndelag skikrets og Norges skiforbund ønsker å få flere barn og unge ut på ski i skiløyper og skibakker. Vi vil ha flere deltakere på renn og flere til å bidra i rekrutteringsarbeidet for skisporten. Vi må engasjere foreldre inn i klubbene, styrke klubbdriften, vi må gi barn og ungdom et godt ukentlig aktivitetstilbud lokalt i tillegg til artige, kreative og gode arrangement. Skiklubbutviklernes viktigste mål er å hjelpe klubbene til å øke aktiviteten og styrke rekrutteringsarbeidet rundt om i klubbene.

Nå ønsker jeg å komme i kontakt med dere ute i klubbene. Det er veldig lav terskel for kontakt, og den kommende sesongen blir som alltid: Den viktigste sesongen noensinne!

Jeg har en særlig vekt på aldersgruppa 2-12 år og ønsker å bidra til ny giv i alle klubber jeg kommer til. Min viktigste oppgave er å besøke klubber og miljøer for å bistå med ulike typer kurs, erfaringsutveksling og aktiviteter. Samtidig er jeg også åpen for alle typer innspill og ønsker fra klubbene.

Jeg er også et bindeledd mellom klubber, kretsen, Skiforbundet og Norges idrettsforbund, både på krets og sentralt nivå. Det betyr at ved en henvendelse til meg er det veldig kort vei videre opp i systemet for å finne de rette personene som kan bidra til å svare på ditt spørsmål.

Noen av tingene jeg kan bidra med er:

AKTIVITET:

Klubbesøk

- Her kan vi sammen komme fram til hva et slik besøk skal handle om. Teoretisk eller praktisk økt? Eller begge deler?

Klubbutvikling

- Intro til bruk av klubbguiden eller andre klubbutviklingstiltak

Klubbguiden

Inspirasjonskvelder

- Praktiske økter med trenere, ledere, foreldre, frivillige og/eller utøvere avhengig av deres behov

- Følg med og sjekk ut nye aktivitetsbanker som kommer fortløpende.

Sjekk ut aktivitetsbank barmark her Ukas økt

Nettverksmøte

- Erfaringsutveksling mellom ulike grener innenfor samme klubb eller mellom klubber

Foreldrekurs

- Økt med fokus på informasjon og inspirasjon mot foreldre

- Her er det et spesifikt kurs rettet mot alpint under utarbeidelse

Ski i skolen

- Drive rekruttering via skole, og koble disse opp til klubbaktivitet

Kompetanseutvikling (kurs)

- Grasrottrener/Barnetrene

- Trenerkurs

- Spesifikke moduler dere ønsker kompetanseheving på

Mer info om kompetanseheving her

Utstyr

- Utlån av utstyrshenger med masse morsomt utstyr🥳

- Introduksjon/oppfrisking av bruk av utstyr fra klubb/skikrets/skiforbundet

Sjekk ut søknad om stort aktivitetsutstyr

ARRANGEMENT:

Her kan jeg bidra i planlegging, gjennomføring og evaluering av arrangementer

Skisprell

Ta kontakt om din klubb ønsker å arrangere Skisprell

Mer om Skisprell

Telenorkarusellen

Mer info om Telenorkarusellen

Rulleskisprell

Samme konsept som skisprell, bare med rulleski

Rulleskiskole/rulleskikarusell

En rulleskiskole er under utarbeidelse

Hoppskole

En hoppskole rettet mot foreldretreneren er under utarbeidelse

Crossrenn

Her er noen eksempler fra langrennscross

- Dette kan gjøres i en eller flere grener kombinert

Barnas mini-VM

Helt nye morsomme ideer som dere har?

ANLEGG:

Her kan jeg bidra inn med ideer, planlegging, søknad om midler eller andre ting i forbindelse med anlegget deres

- Skape rekrutterende anlegg

- Videreutvikle eksisterende anlegg

- Alternative anlegg/nærmiljøanlegg

Gå inn på skikretsens  hjemmesider, facebooksider og instagramprofiler for å få mer informasjon. Men ta gjerne en telefon, eller send en mail til meg hvis  dere har spørsmål eller vil få besøk av meg i klubben deres.

Håper vi sees!

Mail: kjetil.oygard@skiforbundet.no