Jeroen Kampschreur, Rene De Silvestro og Jesper Saltvik Pedersen.

Tredjeplass i sammendraget

Jesper Saltvik Pedersen endte på tredjeplass i sammendraget i World Cup denne sesongen. Mandagens finalerenn ble avlyst på grunn av uvær.

– Det er bare å gratulere Jesper med en ny sterk sesong, og ikke minst med seieren i utforcupen, sier sportssjef for alpint i Norges Skiforbund, Claus Johan Ryste.

– Vi har lært masse denne sesongen, og gleder oss allerede til å ta fatt på neste. Med tre mann på laget endte vi på sjetteplass i nasjonscupen, forteller landslagssjef for para-alpint i Norges Skiforbund, Hege Møller.

Jesper Saltvik Pedersen endte på fjerdeplass i slalåm, annenplass i storslalåm, annenplass i super-G, samt seier i utfor. Dermed ble det tredjeplass i sammendraget totalt.
– Jesper har levert en ny, sterk sesong av Jesper. Det er bare å bøye seg i hjelmen, forteller Møller.

Det norske alpinlandslaget ved Jesper Saltvik Pedersen, Magnus Valø Balchen og Marcus Grasto Nilsson endte på sjetteplass i nasjonscupen.

Nå reiser alpinlandslaget til det franske mesterskapet før NM på Hafjell helga etter påske.