Invitasjon

Junior VM Mønstring Hovden 5-7.januar 2024

Invitasjon

Hovden Sportsklubb og Bykle IL skal arrangere junior VM mønstrings renn på Hovden. Arranagør klubbene skal i 2025 arrangere NM del 2. Derfor er dette en fin mulighet for oss til å teste ut løyper og andre fasiliteter til 2025.

Hovden ligger i Bykle kommune og dette er en turistkommune med mange hytter. Totalt bor det ca 1000 personer i kommunen, men i de største høytidene kan det være ca 25 000 personer på Hovden.

Det har oppgjennom årene blitt arrangert flere Norgescup renn for juniorer på Hovden. Sist gang vi hadde et større skirenn var i 2018 når vi også arrangerte Junior VM mønstringsrenn.

Rennprogrammet for helgen blir

Fredag 5.januar Sprint fristil

Lørdag 10 km Klassisk

Søndag 20 km fellestart Fristil

Skilisens/Fis-kode

Alle deltakere må ha gyldig skilisens iht.NSF reglement samt være registrert med FIS-lisens. Påse at FIS kode er utfylt ved påmelding i Min Idrett.

Brikker

Alle løpere skal benytte egen EMIT-brikke. Løpere som har glemt sin EMIT-brikke kan leie en brikke til kr. 150,- for hele helgen. Tapt leiebrikke må erstattes med kr. 600,-

Startkontingent

Startkontingent: kr. 150 pr. øvelse, etter anmelding kr. 275 pr. øvelse..

Startlister

Startlistene blir lagt ut på www.skiforbundet.no/Hovden  og på www.eqtiming.no umiddelbart etter trekning.

Løypekart/løypeprofil

Løypekart, løypeprofil og stadionoversikt finnes på www.skiforbundet.no/Hovden

Lagledermøte

Lagledermøte avholdes torsdags kveld 4.januar på langrennstadion på Hovden, her blir det gjennomgang av alle 3 dagers konkurranser.

Smøreboder

Smøreboder kan bestilles til roar@hovdentour.no innen 1.desember Pris for leie av bod: 6.000,- kr

Dopingkontroll

Det kan bli gjennomført dopingkontroll.

Premiering

1/3 av deltakerne premieres iht. NSFs bestemmelser

Treningstider

Offisiell trening torsdag den 4.januar kl. 11.00 – 15.00. Fredag og lørdag etter rennslutt. Løypene stenges 5 minutter før første start.

Rennkontor

Rennkontor er åpent fra torsdag 4.januar kl 1300

Andre opplysninger

Parkering ved skistadion, garderober og dusj på skistadion, Kafé finnes ved ridehallen like ved siden av skistadion.

Offisiell kontakt person

Roar Hjelmeset, e-post adresse roar@hovdentour.no mob 95144188